شهدای اهل سنت نماد وحدت و تقریب جهان اسلام هستند

حجت الاسلام مشرفی با اشاره به اینکه پشتیبانی از ولایت فقیه مهم‌ترین تأکید و وصیت شهدا است، گفت: شهدای اهل سنت نماد وحدت و تقریب جهان اسلام هستند.

حجت الاسلام «محسن مشرفی» در حاشیه مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدای اهل سنت استان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین(س) گفت: بنا بر آیات قرآن و روایات اسلامی، شهید جایگاه رفیعی و والایی نزد خداوند متعال دارد و شهدا برخلا گمان اندیشه مادی‌نگرها، شهدا زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.


 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی گفت: اگر از خودگذشتگی و تربیت شایسته خانواده های شهدا نبود مطمئنا شهدا نمی توانستند به این درجات نائل شوند پس اهمیت جایگاه آنها باید شناخته شود.

 

وی با بیان اینکه دلیل تجلیل از مقام مادران شهدا، تربیت فرزندانی شجاع و فداکاری در راه مبارزه با ظلم و ستم است، ادامه داد: عزت و اقتداری که شهدای گرانقدر برای اسلام و میهمن اسلامی به ارمغان آوردند مرهون مادران و صبوری و همکاری همسران این شهدا است.

 

حجت الاسلام مشرفی تأکید کرد: همه ما وظیفه داریم از ایثار و صبوری مادران و همسران و رنج و مشقت فرزندان شهدا در از دست دادن پدری بافضیلت و  مهربان قدردانی کنیم و این مهم به مذهب خاصی هم ارتباط ندارد.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی به نقش شهدای اهل سنت در تقویت گفتمان وحدت در امت اسلامی اشاره کرد و افزود: وقتی یک برادر اهل سنت در جبهه های هشت سال دفاع مقدس و نبرد حق بر علیه باطل حضور می یابد و جانش را فدا می کند نتیجه اوج اعتقاد به گفتمان وحدت و تقریب و ایثار و فداکاری ذیل سایه ولایت فقیه است.

 

وی با اشاره به اینکه پشتیبانی از ولایت فقیه مهم ترین تأکید و وصیت شهدا است، گفت: شهدای اهل سنت نماد وحدت و تقریب جهان اسلام هستند و اینجا دیگر سخن از ادعا نیست چون این شهدا همه هستی و جان خود را در میدان دفاع از آرمان های نظام و انقلاب و مکتب اسلام فدا کردند.

کد خبر 1020371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha