لزوم فراهم کردن زمینه انس با قرآن بین دانش‌آموزان

محمدرضا مسیب‌زاده بر لزوم فراهم کردن زمینه انس با قرآن بین دانش‌آموزان خبر داد و گفت: باید زمینه حضور همه دانش‌آموزان در برنامه‌های قرآنی و انس با کلام الهی فراهم شود.

به  گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، محمدرضا مسیب‌زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش و پیش اجلاسیه نماز دانش‌آموزی در سنندج با بیان اینکه تمام فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش در مدرسه شکل می‌گیرد، اعلام کرد: انقلاب اسلامی با سه رکن اساسی «رهبری، امت و ایدئولوژی» بنا شد و ایران را اسلامی کرد و همه آحاد جامعه را به هم نزدیک کرد.

 

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) که «تجلیل از قرآنیان، تجلیل از قرآن است» گفت: قهرمانان اصلی کشور حافظین و فعالان حوزه قرآنی هستند که در قلب‌شان ذکر خدا و آیات الهی را در سینه خود حفظ می‌کنند و این کار بسیار ارزشمند است و باید از آنان تجلیل کرد.

 

مسیب‌زاده گریزی دیگر به سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که «کاری که قرآنیان انجام می‌دهند یک کار راهبردی است» اظهارداشت: آموزش و پرورش در امر قرآن، عترت و نماز برنامه های متنوعی اجرا می‌کند.

 

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه چهار اصل جدی بر برنامه حوزه قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش حاکم است؛ گفت: ما تمام برنامه‌های خود را بر اساس این چهار اصل انجام می‌دهیم.

 

وی محوریت مدرسه را اولین اصل حاکم بر برنامه قرآنی دانست و گفت: تمام فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش در مدرسه شکل می‌گیرد و اگر فعالیت‌های ما در مدرسه نباشد و مدرسه و دانش‌آموز فراموش شود، راه به جایی نخواهیم برد.

 

مسیب‌زاده « فراگیری در عین اثربخشی» را دومین اصل عنوان کرد و با تاکید بر اینکه ما مسئول تعلیم و تربیت بیش از پانزده و نیم میلیون دانش‌آموز این کشور هستیم و ما فقط مسئول بچه‌های قرآنی و مذهبی نیستیم، اظهار داشت: باید زمینه حضور همه دانش‌آموزان را در برنامه‌های قرآنی فراهم کنیم و در عین حال برنامه‌های ما هم باید اثر بخش باشد.

 

وی با بیان اینکه اگر در حفظ قرآن حساسیت نشان می‌دهیم به دنبال نتیجه نیستیم؛ گفت: باید زمینه انس با قرآن را در بین دانش‌آموزان فراهم کنیم و کسی می تواند با قرآن مانوس باشد که دائم با قرآن باشد.

 

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، توسعه مشارکت و مشارکت پذیری را سومین اصل حوزه قرآن دانست و اظهارداشت: خوشبختانه در کردستان همه دستگاه های اجرایی  استان پای کار هستند.

 

 وی با بیان اینکه آموزش و پرورش به تنهایی می‌تواند و می‌خواهد کاری را انجام دهد؛ بر به کار گیری همه ظرفیت‌ها در امر اقامه قرآن، عترت و نماز تاکید کرد.

 

مسیب‌زاده توجه به فعالیت‌های گروهی در مقابل فعالیت‌های فردی را چهارمین اصل برشمرد و گفت: باید ضمن توجه به فعالیت‌های فردی، باید به کارهای گروهی هم توجه که که متاسفانه در شرایط کرونایی این امر امکان پذیر نیست.

 

 وی در بخش دیگری از سخنان خود به نحوه فعالیت در فضای مجازی و شبکه شاد نیز اشاره کرد و با بیان اینکه ما کرونا را انتخاب نکردیم؛ گفت: در این شرایط می بایست کاری انجام می‌دادیم که فرهنگیان و دانش‌آموزان بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند و دانش‌آموزان پویا کارها را دنبال کنند.

 

مسیب‌زاده با بیان اینکه هیچ کس از تاثیرات منفی آسیب‌های اجتماعی غافل نیست؛ گفت: باید فضا را امن کنیم که دانش‌آموزان بتوانند از این ظرفیت استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص توجه به فضای مجازی، گفت: وجود کرونا شرایط را فراهم کرد که این تهدید تبدیل به فرصت شود.

 

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه نباید فقط در فضای مجازی به بحث آموزش دانش‌آموزان توجه کرد: اظهارداشت: توجه صرف به آموزش دانش‌آموزان ما را در سال‌های آتی با مشکلاتی مواجه خواهد کرد چراکه فضای آسیب‌های اجتماعی مهیاست و باید از این ظرفیت در امر قرآن، نماز و عترت استفاده کنیم.

 

وی با بیان اینکه بهترین فضا در این شرایط توجه به معنویات است؛ گفت: باید خودمان را در این ایام و در این فرصت مغتنم به قرآن نزدیک کنیم.

 

 مسیب‌زاده با تاکید بر اینکه تربیت در فضای حقیقی انجام می‌شود؛ خاطرنشان کرد: این شرایط کرونا نباید بهانه‌ایی شود که اعتبارات و امکانات را نسبت به انجام فعالیت‌های قرآنی کم کنیم.

 

 مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در اجلاس 27 در پیام رهبر جمله نورانی برای آموزش و پرورش وجود داشت که فرمودند: « مزین کنید فضای مدارس را به نماز خانه دانش آموزان ... این برترین تضمین سلامت جامعه است.»

 

 وی توجه به نماز در مدارس را بسیار مهم دانست و گفت: توجه به سه رکن اساس تعلیم و تربیت که منزل، خانه و مسجد اگر با هم همراه شود قطعا دانش‌آموزان به سرمنزل مقصود خواهند رسید.

 

وی از راه‌اندازی قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز در شبکه شاد خبرداد و گفت: 17 کانال در این شبکه راه‌اندازی شده است که  5 کانال آن مربوط به قرآن، نماز و عترت و در خصوص پاسخگویی به سوالات احکام دانش‌آموزان است.

 

مسیب‌زاده در پایان از برگزاری چهارمین دوره مسابقات مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم در استان سمنان در روز‌های 14 و 15 بهمن و برگزاری دوسالانه مدیران مراکز دارالفرآن کریم وزارت آموزش و پرورش در روزهای 27، 28 و 29 بهمن ماه در تهران خبر داد.

کد خبر 1020381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha