تعریف مشوق‌های سرمایه گذاری در مناطق محروم، در اولویت قرار دارد

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه به دنبال تعریف مشوق های سرمایه گذاری در مناطق محروم هستیم، گفت: نگاه ما، توسعه صنعتی است و باید از زمان واگذاری زمین تا بهره برداری و بعد از آن، واحد صنعتی مربوطه رصد شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ شامگاه چهارشنبه هجدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با حضور معاون وزیر و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در محل استانداری خراسان شمالی برگزار شد.

 

 


"علی رسولیان" معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: به دنبال توسعه شهرک های صنعتی هستیم و هدف کار کردن بخش خصوصی، ایجاد اشتغال و بهبود اقتصاد مردم است.

 

 


وی با بیان اینکه به دنبال تعریف مشوق های سرمایه گذاری در مناطق کم برخوردار و محروم هستیم، اظهارکرد: نگاه ما در سازمان، توسعه صنعتی است نه فروش زمین و باید از زمان واگذاری زمین تا بهره برداری و بعد از آن واحد صنعتی مربوطه رصد شود.

 

 

 

رسولیان بیان کرد: در شرکت شهرک های صنعتی یا دستور العمل ها را حذف می کنیم و یا شرایطی ایجاد می کنیم که نیاز به اخذ مجوز از تهران نباشد و برای تسهیل سرمایه گذاری شرکت های دانش بنیان، حد و مرزها برداشته خواهد شد.

 

 

 

"محسن صالحی نیا" معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران هم با بیان اینکه در حال حاضر صنایع فولاد کشور در وضعیت نسبتا خوبی قرار دارد که باید از این فرصت برای افزایش تولید این صنعت به خوبی بهره مند شویم، گفت: عزم جدی در کشور برای بهره مندی از تولید و ظرفیت های داخلی وجود دارد.

 


 
وی با بیان اینکه تفاهم نامه ای در استان برای انجام مسئولیت های اجتماعی از سوی صنایع در استان امضا می شود، اظهارکرد: دو طرح صنعتی با توجیه فنی و اقتصادی با مشارکت بخش خصوصی در استان تعریف شود تا با تامین اعتبار از محل منابع سازمان و سایر منابع در سطح ملی اجرا شود.

 

 


"محمدعلی شجاعی" استاندار خراسان شمالی هم با بیان اینکه با هدف رونق و توسعه واگذاری زمین و ایجاد زیرساخت ها در شهرک های صنعتی استان خراسان شمالی باید رایگان باشد، گفت: برای تحقق این هدف در استان های محروم و کم برخوردار باید دولت حمایت کند و نمایندگان استان در مجلس طرحی را ارائه دهند.

 

 

 

وی افزود: تمامی اجزای حاکمیت در استان برای پیشبرد تفاهم نامه ها با سازمان های صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و گسترش و نوسازی صنایع ایران پای کار هستند.

 

 


شجاعی اظهارکرد: وزارت صمت از منابع مختلف خود برای حل مشکلات صنایع استان بهره مند شود و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران موضوع تملک زمین برای ایجاد پنج شهرک صنعتی در استان را تعیین تکلیف کند.

 

 

 

وی تاکید کرد: سازمان ایدرو اعضای هیات مدیره خود را متوجه کند که انجام مسئولیت اجتماعی وظیفه آنان است و آنان وظیفه استقرار و اسکان در استان را دارند.

 

 

 

حجت الاسلام "اسدالله جعفری" رئیس کل دادگستری خراسان شمالی هم با بیان اینکه موضوع اقتصاد مقاومتی عزم جدی همگانی و فرا قوه ای همراه با تبعیت از منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری را می طلبد، افزود: حل مشکلات صنایع استان نیازمند انسجام و هم افزایی است.

 

 

 

وی با بیان اینکه از مشکلات اساسی استان جانمایی غیر اصولی صنایع کنار یکدیگر است، گفت: جانمایی صنایع در استان مستلزم داشتن نقشه راه است.

 

 


در این نشست، تفاهم نامه های همکاری بین سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و استانداری خراسان شمالی با محوریت های احیاء مسئولیت های اجتماعی صنایع وابسته به ایدرو، اجرای دو طرح صنعتی با مشارکت بخش خصوصی و توسعه زیرساخت های شهرک های صنعتی استان امضا شد.

 

 

 

کد خبر 1020432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha