آسمان بوشهر بارانی می شود

مساعدی گفت: با برسی نقشه های هواشناسی پیش بینی می شود در روزهای جمعه هفته جاری و شنبه آینده با افزایش پوشش ابر در برخی نقاط این استان شاهد وقوع رگبارهای پراکنده و بارش باران باشیم.

«پیام مساعدی» روز چهارشنبه (8 بهمن) در گفتگو با  خبرگزاریشبستان در بوشهر در خصوص وضعیت جوی و آب و هوای استان بوشهر طی روز های آینده اظهار داشت: با برسی نقشه های هواشناسی پیش بینی می شود در روزهای جمعه هفته جاری و شنبه آینده با افزایش پوشش ابر در برخی نقاط این استان وقوع رگبارهای پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و احتمال بروز و نفوذ گرد و خاک پیش‌بینی می‌‏شود.

 

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به اینکه تمرکز فعالیت سامانه ذکر شده در استان با تمرکز بیشتر بر مناطق مرکزی و شمالی است، تصریح کرد: همچنین روز جمعه به سبب وزش جریان‌های جنوبی و روزهای شنبه تا اوایل سهشنبه هفته آینده به سبب وزش بادهای شمال غربی خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

 

مساعدی با اشاره به پایداری وضعیت دما در استان بوشهر تا روز جمعه اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه فرودگاهی بندر امام حسن شهرستان دیلم و دیر به ترتیب با ۶ و ۲۶ درجه کمترین و بیشترین میزان دما را در استان بوشهر تجربه کردند.

 

وی به وضعیت جوی و آب و هوای آستان بوشهر طی 24 ساعت آینده اشاره کرد و  ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، وزش ملایم باد از شب افزایش ابر و در برخی مناطق مه صبحگاهی پیش‌بینی میشود.

 

مساعدی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده جهت وزش باد در استان بوشهر شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت هشت تا ۳۰ کیلومتر در ساعت و در سواحل مرکزی و جنوبی گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و از اواخر شب جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده‌است.

 

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: در مدت یاد شده ارتفاع موج در سواحل استان بوشهر ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل مرکزی و جنوبی طی امروز ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیشبینی میشود.

 

 

کد خبر 1020434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha