آیت الله مصباح یزدی واقعا در عمل مدافع سخت و مخلص برای ولایت بودند

حجت الاسلام لروند ،گفت: آیت الله مصباح یزدی ،نه در قالب شعار بلکه در عمل مدافع سخت و مخلص برای ولایت بودند.

حجت الاسلام علی محمد لروند امام جمعه شهرستان کنگاور در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری  شبستان  درکرمانشاه، بابیان اینکه آیت الله مصباح یزدی فیلسوف و عالمی بزرگ بود، گفت: آیت الله یزدی ، معتقد به گسترش اسلام، از طریق زیبایی های فقهی و اصولی و استنباطی آن بودندوبراساس روایات وقتی عالمی از دنیا میرود، شکافی در اسلام ایجاد می شود ، که چیزی جای آن را نمی گیرد. آیت الله مصباح یزدی تمثیلی از همین نکته هستند.

وی با اشاره به خصوصیات برجسته اخلاقی آیت الله مصباح یزدی ، خاطر نشان کرد: ایشان ویژگی‌های منحصر به فردی داشتند . ویژگی‌هایی که جایگزینی برایشان پیدا نمی شود همچون روشنگری، پاسخگویی به شبهات، حمایت از ولایت فقیه ، اخلاص همراه با عمل و بیان شیوا در دفاع از حق ،از جمله ویژگی های اخلاقی ایشان بودند که در کمتر افرادی پیدا می‌شوند.

 

حجت الاسلام لروند، افزود: ایشان معتقد به گسترش اسلام، از طریق زیبایی های فقهی و اصولی و استنباطی آن بودند، به همین خاطر پژوهشکده بزرگی به نام پژوهشگاه امام خمینی(ره) ساختند، و حتی اساتیدی از فرقه ها و ادیان مختلف مثل مسیحیت و کاتولیک می آوردند تا فلسفه های غرب را هم تدریس کنند. در نتیجه طلبه و روحانی ای که آنجا درس می خواند باسواد بار می آمد . این نتیجه تفکرات باز ایشان بود.

 

امام جمعه کنگاور با اشاره به ولایت مداری آیت الله مصباح یزدی، تصریح کرد:یک خصلت بسیار زیبای دیگر ایشان، ولایت‌مداری بود، که نه در قالب شعار بلکه در عمل مدافع سخت و مخلصی برای ولایت بودند. من فکر می‌کنم این موضوع بعد از ایشان یک خلاء است، چرا که کمتر کسی را داریم که  بتواند، در مسیر ولایت مداری ، مثل آیت الله مصباح یزدی روشنگری کند . جای افسوس دارد که بعد از ایشان شاید کسی به خوبی نتواند این وظیفه بزرگ را انجام بدهد.

 

وی در ادامه با بیان خاطره‌ای از آیت‌الله مصباح یزدی گفت : در مجلس آیت الله العظمی اراکی ، آیت الله مصباح، هنگام سخنرانی مطالبی را از دیدار حضرت آقا در منزل ایشان راجع به ساده زیستی رهبر مطرح کردند و آنقدر مخلصانه این مطالب را بیان کردند که تمام مستمعین گریه می کردند‌ . در نتیجه کم پیدا میشود، کسی که مثل ایشان بتواند اینگونه عظمت ولایت فقیه را برای مردم توضیح بدهد و شبهات دینی را جواب بدهد، از طرفی خود هم ساده زندگی کند و ساده زیستی را به شاگردانش منتقل کند.

 

حجت الاسلام لروند در پایان گفت: ایشان از ابتدا که در کنار امام(ره) بودند تا زمان رحلت شان یک لحظه هم نلغزیدند ، و انسانیت و ایمانشان توأمان باهم رشد کرده بود.

کد خبر 1020436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha