هم افزایی بین سازمان های مردم نهاد لازم است

مدرس دانشگاه و پژوهشگر حوزه مشارکت های اجتماعی گفت: هم افزایی و مشارکت بین سازمان های مردم نهاد با همدیگر و تشکیل شبکه موضوعی لازم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «محمدرهبری»،  در نشست با جمعی از مدیران عامل سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهارداشت: هم افزایی و تعامل بین بخشی برای هم آفرینی و ایده پردازی و رونق فعالیت ها ضرورت غیرقابل انکار دارد.

 

مدرس دانشگاه و پژوهشگر حوزه مشارکت های اجتماعی ادامه داد: حس همکاری، تعامل بین بخشی، انسجام درون سازمانی و تلاش برای پیشبرد اهداف کلی سازمان های مردم نهاد، فعالیت مدنی را توسعه و رونق می بخشد و خودخواهی و فعالیت انفرادی آسیبی برای این دسته از فعالیت ها است.

 

وی با اشاره به اینکه در تشکیل یک سازمان مردم نهاد باید نگرش نوع بینش افراد عضو را بررسی کرد، یادآورشد: برخی از افراد به دلیل تنگ نظری و خودخواهی برای فعالیت مدنی موثر نبوده و فعالیت شاخص و هدفمندی نخواهند داشت.

 

رهبری اضافه کرد: باید در فعالیت های مشارکتی نگاه مثبت به آینده در بین اعضای تشکل ها نهادینه و فعال باشد و نباید بد بینی و تنگ نظری در بین آنان رسوخ پیدا کند که آسیب ها و نارسایی های زیادی به همراه دارد.

 

وی با اشاره به ضرورت استقلال سمن ها خاطرنشان کرد: فعالیت شبکه ای و همگرایی بین مراکز در اثرگذاری آن ها و معرفی هرچه بیشتر نقش و رسالت سازمان های مردم نهاد نقش دارد.

 

این استاد دانشگاه گفت: در قالب فعالیت های شبکه ای هر سمن قادر به معرفی فعالیت ها و دستاوردهای خود به جامعه و دیگر تشکل های مردم نهاد خواهد بود

کد خبر 1020454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha