امام ‌شناسی، شاخصه الگوی رفتاری ام البنین(س) است

مدير فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي کاشان گفت: ویژگی بسیار مهمی که حضرت ام البنین(س) را به مراتب بلندی از کمالات رسانده، معرفت و شناخت ایشان نسبت به امام زمانش چه در دوران زندگانی با امیرالمومنین و چه در دوران امام حسن و امام حسین علیهم السلام بود.

حجت الاسلام ماشاالله صدیقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان، در جمع کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با تسليت وفات مادر قمر بنی هاشم حضرت ام البنين(س) گفت: حضرت ام البنین سلام الله علیها بايد به عنوان يك مكتب اخلاقي و حماسي به جامعه زنان مومن و ولايت مدار معرفي شود.

 

مدير فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي کاشان افزود: ام البنین(س) مصداق «حجور طابت و طهرت» و دامن هاي پاكي است كه انسان هاي پاك و امين و شجاع را تربيت و به اسلام تقديم کرد.

 

حجت الاسلام صديقي افزود: جنبه ايماني، علمي و شجاعت اين خانم براي ازدواج اميرالمومنين (ع) يك اصل خانوادگي به شمار مي رفت و ویژگی بسیار مهمی که او را به مراتب بلندی از کمالات رسانده، معرفت و شناخت ایشان نسبت به امام زمانش  چه در دوران زندگانی با امیرالمومنین و چه در دوران امام حسن و امام حسین علیهم السلام بود.

 

این نویسنده و استاد دانشگاه افزود: ام البنین(س) تجسم اخلاقي، تواضع و ايثار و مربی تربیتی نمونه بود. ایشان هر چهار فرزند برومندش را به کربلا برای فدا شدن در راه حضرت سیدالشهدا صلوات الله و سلامه علیه فرستاد. با توجه به اینکه او یک مادر است و عواطف مادری اجازه نمی‌دهد که فرزندانش او را تنها گذارند و از سوی دیگر اینکه بجز این چهار فرزند،  کس دیگری را در زندگیش در این دنیا نداشت اما با همه این مسائل به تمام عالم نشان داد که او یک امام شناس کامل است و درس امام شناسی را خوب در مکتب مولایش امیرالمومنین سلام الله علیه یاد گرفته است و آنچه برای او مهم است امام زمانش می‌باشد.

 

حجت الاسلام صديقي ادامه داد: مادران شهدا در نظام اسلامي با تاسي به آن بانوي بزرگ و نمونه با تحمل مصائب و صبر و بردباري از هيچ گونه ايثار و گذشت در راه آرمان هاي انقلاب اسلامی دريغ نكردند و خود به اسوه شجاعت و رشادت و حماسه تبديل شدند./

کد خبر 1020459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha