۳ باب سقاخانه در بیرجند به تجهیزات الکتریکی مجهز شد

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه سه باب سقاخانه در بیرجند به تجهیزات الکتریکی مجهز شد، گفت: در این راستا اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیون تومان هزینه شده است و این سقاخانه ها را بازگشایی کردیم اما سایر سقاخانه ها با نظر ستاد مبارزه با کرونا تعطیل هستند.

حجت الاسلام«پرویز بخشی پور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: در خراسان جنوبی 8 سقاخانه با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان احداث شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: یک سقاخانه دیگر در شهرستان بیرجند با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان در دست ساخت قرار دارد که تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

 

وی به بحث الکتریکی کردن سقاخانه ها اشاره کرد و گفت: همزمان با شیوع ویروس کرونا سقاخانه ها با نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل شدند و در این راستا تصمیم گرفته شد تا سقاخانه به تجهیزات الکتریکی و چشمی مجهز شوند.

 

حجت الاسلام بخشی پور در ادامه عنوان کرد: در راستای تصمیمات ستاد مبارزه به کرونا تاکنون سه باب سقاخانه در شهرستان بیرجند مجهز به تجهیزات الکتریکی و چشمی شدند و اعتباری بالغ بر 30 میلیون تومان در این زمینه هزینه شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه دستورالعمل های سخت ستاد مبارزه با کرونا مانع بازگشایی سقاخانه ها است، افزود: سه سقاخانه که به تجهیزات الکتریکی مجهز شده اند بازگشایی شدند اما هنوز دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مخالف بازگشایی آن ها است.

 

وی در پایان بیان کرد: تاکنون گزارش تخلفی در سقاخانه ها باز شده دریافت نکردیم و امیدواریم با بهبود شرایط مابقی سخانه ها بازگشایی شوند و به دنبال این هستیم تا با تامین اعتبارات لازم سایر سقاخانه ها را به تجهیزات الکتریکی مجهز کنیم.

کد خبر 1020480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha