برخورداری از سواد رسانه ای موجب عدم باورپذیری شایعات فضای مجازی می شود

باقری گفت: برخورداری از سواد رسانه ای و یادگیری آن برای تمامی اقشار و سنین جامعه ما سهم مطلوبی در عدم باورپذیری شایعات فضای مجازی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محسن باقری»، امروز (پنج شنبه 9 بهمن) در همایش فرماندهان پایگاه های ناحیه مقاومت بسیج سپاه سپیدان گفت: با تلاش بسیجیان در گردان های سایبری بسیج به جنایت و دشمنی دشمنان در فضای مجازی، پاسخ رسانه ای لازم داده می شود.

دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان فارس ادامه داد: اهمیت فضای مجازی از دیدگاه مقام معظم رهبری در اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت ارتباطی، مدیریت و حکمرانی فضای مجازی را فراهم می کند و از ویژگی های شبکه ملی اطلاعات می توان به عنوان بستری امن و متکی بر زیرساخت های داخلی برای کاربران فضای مجازی اشاره کرد.

باقری تاکید کرد: کوتاهی برخی از مسئولان در پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات، موجب شده است تا مطالبات رهبری درباره فضای مجازی و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات روی زمین بماند.

وی ادامه داد: دشمنان، امروز ما را در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... در فضای مجازی را مورد هدف قرار داده است و در فضای مجازی جنگ چند جانبه ای را طرح ریزی کرده اند.

باقری تاکید کرد: هدف دشمنان در این فضا این است که افکار عمومی را به سمت اهداف خاص خود هدایت کنند و باید بدانیم که در یک جنگ استراتژی مجازی قرار داریم.

وی با ابراز خرسندی از حضور مطلوب گردان های سایبری بسیج در عرصه فضای مجازی گفت: با تلاش شبانه روزی این گردان ها شاهد ارائه پاسخ مناسب به دشمنان در فضای مجازی هستیم.

دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان فارس افزود: رسانه ها با قاب بستن روی واقعیت، مطالب و محتواهای رسانه ای را برای اهداف خاص خود و هدایت و رهبری افکار عمومی بازنمایی می کنند که می تواند تهدیدات جدی برای کاربران در فضای مجازی باشد.

وی تصریح کرد: برخورداری از سواد رسانه ای و یادگیری آن برای تمامی اقشار و سنین جامعه ما سهم مطلوبی در عدم باورپذیری شایعات فضای مجازی دارد و پایگاه های مقاومت بسیج نقش موثری در ارتقای سطح سواد رسانه ای عموم جامعه دارند.

 

کد خبر 1020498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha