علمای اهل سنت همواره خدمتگزار انقلاب و اسلام بوده و هستند

آیت الله علما، با اشاره به نقش علمای اهل سنت در راستای پیروزی انقلاب اسلامی ابراز داشت: روحانیت اهل سنت سابقه طولانی در راستای خدمت به اسلام داشته و دارند، روحانیت قرآن، نماز، حج، احکام و واجبات را زنده نگاه داشتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به نقش علمای اهل سنت در راستای پیروزی انقلاب اسلامی ابراز داشت: روحانیت اهل سنت سابقه طولانی در راستای خدمت به اسلام داشته و دارند، روحانیت قرآن، نماز، حج، احکام و واجبات را زنده نگاه داشتند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: عده کثیری از علمای اهل سنت همراه و همگام با انقلاب و امام و عامه مردم بودند از جمله علمای شاخص و بنام اهل سنت قبل از انقلاب که مورد احترام شیعه و اهل سنت بودند می توان به خلیفه سید علی و خلیفه سید حسین اشاره کرد.

 

امام جمعه کرمانشاه افزود: پس از انقلاب علمای بنامی از جمله مرحوم شیخ الاسلام که عالمی برجسته، با اطلاع و اهل علم و تقوی بود که با تمام وجود از اسلام و انقلاب پاسداری می کرد و همچنین شخصیت هایی بلند پایه از جمله مرحوم ماموستا ملا محمد محمدی امام جمعه فقید اهل سنت کرمانشاه که همواره خدمتگزار انقلاب و اسلام بود.

 

آیت الله علما گفت: مرحوم ماموستا ملا عبدالله غفوری که انسان شایسته و بایسته ای بود و حدود ۳۰ سال در تریبون نماز جمعه مردم را راهنمایی کرده و در صراط مستقیم حرکت کرد نمونه ای دیگر از علمای خدمتگزار اهل سنت بشمار می روند.

 

وی اظهار کرد: مرحوم ماموستا رستمی، ماموستا مصطفایی و سایر ائمه جمعه و جماعت خالصأ و زلالا از اسلام و امام خمینی (ره) حمایت کردند همانطور که امام در اسلام ذوب بود قطعأ اطرافیان امام و بزرگان جامعه اهل سنت نیز پاسدار نظام و اسلام بوده و هستند.

 

این مسئول با تأکید بر اهمیت حفظ همدلی میان مسلمانان گفت: امام خمینی (ره) همواره نسبت به کلمه وحدت و همدلی میان شیعه و سنی اصرار داشت، خوشبختانه بزرگان اهل سنت این مهم را حفظ کردند و ما نیز به نوبه خود باید وحدت و همدلی را در برابر هجمه های دشمنان حفظ کرده و حساب شده و با برنامه حرکت کنیم  و خداوند حامی مسلمانان جهان است.

کد خبر 1020559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha