۲۴۰ هزار هکتار از کانون‌‌‌های فوق بحرانی ریزگرد خوزستان  تثبیت  شده است

شریعتی گفت: در خوزستان ۳۵۰ هزار هکتار مناطق فوق بحرانی ریزگرد وجود دارد که در طول چند سال گذشته با مدیریت روان‌آب‌‌ها، نهال‌کاری، مرطوب‌سازی و تکنولوژی‌های مختلف توانستیم ۲۴۰ هزار هکتار از این کانون‌های ریزگردها را تثبیت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» امروز (پنج‌شنبه 9 بهمن) در حاشیه آئین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی «پروژه‌های بیابان‌زدایی کشور» در خوزستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در کشور تعدادی طرح بیابان‌زدایی افتتاح شد که در خوزستان این طرح‌ها در 20 هزار هکتار به بهره‌برداری رسید که 6 هزار و 500 هکتار کشت نهال و 13 هزار و 500 هزار هکتار آن مدیریت روان‌آب است.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه در خوزستان 350 هزار هکتار مناطق فوق بحرانی وجود دارد افزود: در طول چند سال گذشته با مدیریت روان‌آب، نهال‌کاری، قرق کردن، مرطوب‌سازی و تکنولوژی‌های مختلفی که طراحی و مطالعه شده، 240 هزار هکتار از این مناطق را تثبیت کردیم.

 

وی با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم ظرف چند سال آینده تمام 350 هزار هکتار زمین فوق بحرانی را مدیریت و رفع کنیم ادامه داد: بنا این بوده که با ابتدا مشکلات مناطق فوق بحرانی را برطرف کنیم و سپس به سمت سمت مناطق حاد و بحرانی برویم.

 

شریعتی تصریح کرد: باید بتوانیم در بحث بیابان زدایی و مبارزه با بیایان‌زایی آن طور که باید و شاید و حق مردم است، با توجه به استعدادهای خوزستان، امکان زندگی و زیست بهتر را برای مردم این استان بیش از پیش فراهم کنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح کاداستر در یک و نیم میلیون هکتار از زمین‌های خوزستان خبر داد و یاد آور شد: با توجه به تاکید رئیس‌جمهور و بحث مبارزه با فسادی که این کار دارد، این برنامه را همچنان ادامه می‌دهیم که امیدواریم بتوانیم تا پایان دولت آن را به طور کامل به انجام برسانیم.

 

کد خبر 1020619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha