فارس یک استان بازرگانی و تجارت محور است

همتی گفت: فارس یک استان بازرگانی و تجارت محور است و طی هفته آینده در تهران برای رفع مشکلات ارزی صادر کنندگان، وارد کنندگان و فعالان اقتصادی استان فارس تصمیمات جدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالناصر همتی»، امروز (پنج شنبه 9 بهمن) در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در شیراز  با اشاره به ظرفیت های بازرگانی استان فارس گفت: فارس یک استان بازرگانی و تجارت محور است.

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: بر این اساس مقرر شده است تا طی هفته آینده در تهران برای رفع مشکلات ارزی صادر کنندگان، وارد کنندگان و فعالان اقتصادی استان فارس تصمیمات جدی مورد بررسی قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: منابعی برای پیشبرد طرح‌های فارس در نظر گرفته می شود و حجم تسهیلات بانک‌ها در استان فارس افزایش خواهد یافت تا انتقادات درباره حجم تسهیلات پرداختی نسبت به سپرده‌های جمع آوری شده رفع شود.

همتی با تاکید بر توجه به تسریع طرح های فارس که بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند، عنوان کرد: برای به نتیجه رسیدن این طرح ها از طریق سیستم بانکی، 500 تا 600 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

وی تاکید کرد: با تقسیم بندی طرح هایی که کمتر از ٩٠ درصد پیشرفت در استان فارس دارند بین بانک ها، بودجه لازم که حدود پنج هزار میلیارد تومان است به صورت تدریجی تامین خواهد شد.

خاطر نشان می شود، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سفر خود به فارس با همراهی استاندار فارس از فاز دوم متروی شیراز نیز بازدید کرد.

کد خبر 1020644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha