معرفی مفاخر دینی و علمی با زبان هنر سهم مهمی در اعتلای هویت فرهنگی جامعه دارد

حجت الاسلام محمدی لائینی ضمن تحسین تولید فیلم مستند زندگی عالم عارف حضرت آیت الله «محمد کوهستانی» (ره)، گفت:معرفی مفاخر دینی و علمی با زبان هنر که مورد وثوق نسل جوان است، سهم مهمی در اعتلای هویت فرهنگی جامعه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امروز (۹بهمن)در نشست با عوامل تولید فیلم مستند آیت الله «محمد کوهستانی» (رحمت الله علیه) به تهیه کنندگی حوزه هنری مازندران، گفت: برای کار بزرگ انسان بزرگ را باید دعوت کرد؛ خداوند برای انجام رسالت خود انسان بزرگی همچون پیامبر اکرم (ص) را برگزید. علی (ع) ملاک بزرگی و بزرگواری پیامبر (ص) را  کوچکی و حقارت دنیا در نظر آن حضرت می دانند و فرمودند: دنیا در نظرایشان کوچک و حقیر بود. خود علی (ع) قهرمان میدان بها ندادن به دنیا بود؛ دنیا را هزینه خلق کردند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران به تقارن میلاد حضرت زهرا(س) روز زن و مادر با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: امام راحل هم نمونه یک انسان بزرگوار بود که با پیروزی انقلاب اسلامی کار بزرگی را انجام دادند و می بینیم تمام دنیا در مقابل عظمت انقلاب عاجز ماندند. این عظمت و بزرگی انقلاب از سوی انسان الهی بزرگ صورت می پذیرد.


وی ادامه داد: انسان های بزرگ برای ما یک سرمایه عظیم هستند؛ « ایرانیان که فرّ کیان اقتضا کنند / باید نخست آرش خود جستجو کنند.»

 

امام جمعه ساری خاطرنشان شد:تا مرد بزرگی نباشد کار بزرگی هم صورت نمی گیرد؛ آیت الله کوهستانی (ره) مصداق انسان بزرگ با همان شاخصه ها که دنیا در نظرش حقیر و زندگی ساده ای داشت بود،  به لذات و شهوات و پست ها و پول ها بها نمی داد؛ برای او آخرت مهم بود سعادت مردم و خدمت به مردم مهم بود. این خصوصیات گمشده بشر امروز است.

 

وی به مشکلات جامعه امروز و رفتار نادرست برخی از مسئولین با مردم و یا فرق بین حرف و عمل تعدادی از مسئولین اشاره و اضافه کرد: اینطور انسان های بزرگ می توانند تاثیرات مهمی در جامعه بگذارند، در آن شرایط خفقان رضاخانی ایشان اقدام به تاسیس حوزه علمیه کرده که هزاران نفر تا امروز تربیت کرده است. معنویت و عرفان او زبانزد بود هرکس با او ملاقات می کرد عظمت خدا را در ایشان می دید.


حجت الاسلام محمدی لائینی ضمن تحسین تولید فیلم مستند زندگی عالم عارف حضرت آیت الله «محمد کوهستانی» (ره)، گفت: ما وظیفه داریم این بزرگان دینی و علمی را برای نسل امروز تبیین کنیم؛ ترویج و تبلیغ مکارم اخلاقی و سیره عملی این عالم برجسته شیعه در حقیقت ترویج بزرگواری است. اگر ما می خواهیم اخلاق و معنویت در جامعه رواج پیدا کند باید چنین انسان هایی را با زبان امروز دنیا که بهتر حس می شود یعنی زبان هنر که در دنیا جایگاه ویژه ای دارد بشناسانیم، گاهی یک فیلم کار چندین جلد کتاب را می کند،و موجب اعتلای هویت فرهنگی می شود. چه خوب است برای مفاخر خودمان آثار ماندگاری با این زبان تولید کنیم بشرط آنکه محتوای غنی و هنرمندانه در آن لحاظ شود.

کد خبر 1020653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha