ظلم و جنایت استکبار به دلیل نبود «معنویت و اخلاق» در جامعه است

حجت الاسلام خاضع گفت: در دنیای استکبار که ظلم و جنایت صورت می گیرد به دلیل نبود دو مقوله مهم «معنویت» و «اخلاق» در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید جواد خاضع» امروز (۹ بهمن ماه) در زمینه اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب و یکی از بندهای آن یعنی «اخلاق و معنویت» در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از شاخص هایی که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان یک راهبرد و سیاست های کلان نظام مطرح کرد، موضوع معنویت و اخلاق است.

 

امام جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه معنویت و اخلاق نقش به سزایی در پیشرفت، پویایی و تمدن سازی دارد، گفت: اجزای اصلی شکل دهنده هر جامعه ای اخلاق و معنویت است و مانند فرهنگ جزء امور زیربنایی محسوب می شوند.

 

وی ادامه داد: این مقوله را می توان این گونه تشبیه کرد همان طور که هوا برای انسان لازم است، اخلاق و معنویت به مثابه روح جامعه بوده و بدون اخلاق و معنویت جامعه فاقد روح است.

 

حجت الاسلام خاضع با بیان اینکه جامعه ای که فاقد معنویت و اخلاق باشد، مانند ساختن یک خانه بر روی لبه پرتگاه است که امکان سقوط آن وجود دارد، یادآور شد: جامعه ای که در آن معنویت نباشد در آستانه اضمحلال، نابودی و سقوط است.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه معنویت و اخلاق گمشده  قرن حاضر در دنیای حاضر، عالم سیاست و کشورهای استکباری است، گفت: در دنیا استکباری که ظلم و جنایت صورت می گیرد به دلیل نبود دو مقوله مهم معنویت و اخلاق در جامعه است.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی احیاء گر اخلاق و معنویت در جهان امروزی است، گفت: امروز اگر شاهد جنگ یمن، گروه های تروریستی، ناامنی، جنگ، کشتارها، غارت و حتی تحریم های ناجوانمردانه بر علیه ایران و سایر کشورها هستیم، همه به دلیل نبود معنویت و اخلاق در بین سیاستمداران غربی و آمریکایی است.

 

حجت الاسلام خاضع با بیان اینکه بی توجهی به ارزش های معنوی و اخلاقی سبب جا به جایی ارزش ها و هدف های والای انسانی می شود، اضافه کرد: انسان و جوامع باید در حریم و حصار اخلاق و معنویت باشند تا بتوانند در حرکت و سیر الهی حرکت کنند، در غیر این صورت به سمت زوال و اضمحلال شیطانی حرکت خواهند کرد.

 

امام جمعه موقت یاسوج مقوله معنویت و اخلاق را باعث تفکیک تمدن نوین اسلامی با تمدن شیطانی دانست و گفت: در تمدن نوین اسلامی موضوع ارزیابی، محاسبه، محاکمه نفس مطرح است، این موضوع باعث سیر صعودی و قرب الی الله می شود، اما در تمدن شیطانی غرب غرور و رفاه، شادی ظاهری انسان، لذت گرایی و شهوت گرایی انسان مطرح می شود.

کد خبر 1020694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha