مسجد پایگاه تمدن سازی اسلامی و بصیرت افزایی است

روزبهان گفت: مساجد پایگاهی برای همه مسائل نیک مانند انسان سازی، خود سازی، تمدن سازی اسلامی و بصیرت افزایی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ولی روزبهان» امروز (پنج شنبه،۹ بهمن) در آیین اختتامیه جشنواره رسانه ای حبیب ویژه هیئت های مذهبی در مرکز همایشهای سازمان منطقه آزاد انزلی از تلاش های جهادگرانه هیئت های مذهبی در راستای مبارزه با ویروس منحوس کرونا، تقدیر کرده و گفت: یکی از کارکردهای اساسی و مهم مساجد و هیئت ها که در جامعه اسلامی باید به آن توجه کرد اقدامی بود که در مقابل این اپیدمی بزرگ جهانی انجام دادند. 

رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی اظهار داشت: این اقدام بیانگر کارکرد مهم و اساسی مساجد و هیئت هاست و مقام معظم رهبری مسجد را ابتکار اسلام اعلام کردند.

 

وی با بیان اینکه مساجد پایگاه مهر، ذکر و نماز است افزود: مسجد فقط پایگاه عبادت و مسائل اجتماعی نیست بلکه پایگاهی برای همه مسائل نیک مانند انسان سازی، خود سازی، تمدن سازی و بصیرت افزایی است.

 

روزبهان مساجد را محور مبارزه در زمان ستمشاهی عنوان کرد و گفت: در دوران پیروزی انقلاب اسلامی روند این نشست‌ها و گردهمایی‌ها با تشکیل انجمن های اسلامی ادامه یافت و اوج آن در زمان پیروزی و هشت سال جنگ تحمیلی بود.

 

وی متذکر شد: مساجد به عنوان پایگاه های مقاومت مسئولیت بسیج جوانان و مردم کشور را در این پیروزی بر عهده داشتند و توانستند در مقابل یک رژیم تا بن دندان مسلح ایستادگی کنند.

 

رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه امروز نیز مساجد و هیئت ها در این زمینه حرکت می‌کنند و سازمان تبلیغات اسلامی محوریت آن را برعهده دارد اعلام کرد: مساجد در پیشرفت و توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری و رشد و بالندگی یک جامعه کشور تاثیر بسزایی دارند.


جانشین فرمانده  سپاه پاسداران گیلان نیز گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس استان گیلان هشت هزار شهید تقدیم انقلاب کرد که بیش از ۹۰ درصد این شهدا مسجدی بودند و محل سازماندهی آنها در همین مساجد بوده است.

 

حسن حبیبی با اشاره به نقش مساجد و کارکرد چندگانه مساجد اظهار داشت: از صدر اسلام تاکنون مساجد نقش محوری در حل مشکلات جامعه اسلامی داشته اند و اکنون که حدود ۱۱ ماه از شیوع ویروس منحوس کرونا می گذرد ائمه جماعت، مساجد، هیئت‌های مذهبی و پایگاه های مقاومت بسیج، شاهد ساماندهی کمک ها و بسته های معیشتی و طرح مواسات و همدلی از این پایگاههای مدمی بوده ایم.

 

گفتنی است، در پایان‌این مراسم‌ از ۲۰ هیات برتر در بخش های کرونا، مواسات، محرم، غدیر، بخش جنبی جشنواره و نگاه ویژه مردمی تقدیر شد.

کد خبر 1020734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha