نمایشگاه مجازی کتاب، مردم و جامعه را به کتاب دلگرم کرد

بهشتی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب اقدام مفیدی است، گفت: این نمایشگاه می‌تواند داروی موثر برای تقویت کالبد صنعت نشر کشور باشد.

علیرضا بهشتی در مورد نمایشگاه مجازی کتاب به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت:  برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، اتفاقی خوشایند و تجربه بسیار خوبی است. طبیعی است که در گام نخست نواقصی هم داشته باشد ولی همین که توانسته در این شرایط مردم و جامعه را نسبت به کتاب دلگرم کند، ارزشمند است. اشکالات زیرساختی نیز در دوره‌های بعد به مرور مرتفع خواهند شد.

 

مدیر نشر روزنه ادامه داد: استقبال از نمایشگاه عالی بوده است و امیدواریم این کار خوب تداوم داشته باشد تا در درازمدت بتوانیم نتایج آن‌را در فرهنگ کشور و به‌ویژه ترویج کتاب و کتابخوانی ببینیم. باید به‌صورت جدی روی این مقوله کار شود. 


وی اظهار داشت: یکی از محاسن نمایشگاه مجازی این است که امکان دسترسی به کتاب‌ها و شرایط فروش نمایشگاهی را برای همه مردم در سراسر کشور هموار کرده است. همچنین دیگر مزیت نمایشگاه این است که فضای فیزیکی اشغال نمی‌کند و ناشران هم دیگر دغدغه متراژ غرفه و کمبود فضا برای ارائه آثارشان را ندارند. برگزاری این نمایشگاه، اقدام مفیدی است که همه کشور را در معرض کتاب قرار می‌دهد.

 

این ناشر بیان کرد: مجموعه‌ای از عوامل و تسهیلاتی که برای خریداران کتاب درنظر گرفته شده است، موجب شد که یک ایده به ثمر بنشیند و یک تجربه خوب رقم بخورد. این نمایشگاه می‌تواند داروی موثر برای تقویت کالبد صنعت نشر کشور باشد. 


وی با اشاره به رضایت از میزان فروش نشر روزنه در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، اظهار کرد: فروش ما بیش از انتظار اولیه و بسیار خوب بوده است و درخواست‌های زیادی از سراسر کشور داشتیم. نشر روزنه در این نمایشگاه 400 عنوان کتاب عرضه کرده است.


مدیر نشر روزنه با بیان اینکه کتاب‌های پرفروش در هر زمانی در طول سال فروش خود را دارند، عنوان کرد: نمایشگاه عرصه دیده‌شدن کتاب‌های کمتر شناخته‌شده است. فروش ما نیز در نمایشگاه بیشتر از جانب کتاب‌هایی است که در طول سال کمتر فروش دارند. 


نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول بهمن آغاز و تا دهم  بهمن ماه در سامانه tehranbookfair.ir ادامه خواهد داشت.
 

کد خبر 1020773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha