ایجاد شهر خدا محور به نفع انسان ها خواهد بود

آیت الله دژکام گفت: شهری که خدا محور نیست، شهری است که به نفع انسان نیز نخواهد بود و می شود و شهری ساخت که یاد خدا موجب رفاه انسان شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه 10 بهمن) در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی و دهه ای که آغازش ورود رهبر گرامی پس از 15 سال تبعید و پایانش 22 بهمن و سقوط دوران ظلم و فساد است، قرار داریم.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: دهه فجر در تاریخ ایران و جهان تاثیر گذار بوده و خواهد بود و مسیری برای هدف گذاری برای منتهی شدن به ظهور حضرت مهدی (عج) است و حدود 42 سال با همت مردم خداخواه و خدا جو طی شده است.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: برای هر سال و هر روز این 42 سال مردم ما از خون خود مایه گذاشتند تا پرچم اسلام ناب محمدی (ص) برای کشور ما و بشریت برافراشته بماند.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با اشاره به سال 1400 بیان کرد: 14 قرن از ریزش طاق کسری و ظهور اسلام در ایران طی شده است و امیدواریم پیشبرد ظهور اسلام به دستان مبارک امام زمان (عج) برسد.

وی ادامه داد: حرکت انقلاب اسلامی به گفته رهبر معظم انقلاب، تمدن سازی است و برای این تمدن سازی باید با پشتکار به تلاش خود ادامه دهیم.

آیت الله دژکام تصریح کرد: تلاش برای حفظ انقلاب اسلامی، جنگ، شهادت، ایثار و ... که انجام داده ایم باید با انجام اقدامات موثر حفظ شوند و انسان محوری ما با انسان محوری غرب متفاوت بوده زیرا انسان محوری ما با خدا محوری همراه است.

وی افزود: شهری که خدا محور نیست، شهری است که به نفع انسان نیز نخواهد بود و شهر ما باید شهر بندگان خدا باشد نه مثل نیویورک شهر سرکش ها شود.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: می شود شهری ساخت که یاد خدا موجب رفاه انسان شود و این کار الگوی تمام شهرهای جهان قرار بگیرد.

آیت الله دژکام در خطبه دوم نماز جمعه شیراز با تبریک مناسبت های دهه مبارک فجر و میلاد حضرت زهرا (س) گفت: امام خمینی (ره) حق دینداری بر گردن جهان دارد و ملت سرافراز ما بشریت را به سوی اطاعت و بندگی خدا دعوت کردند که جهان متوجه این مطلب شده و می شود.

وی افزود: درباره روابط خارجی کشور باید دستورات قرآن کریم باید مورد توجه قرار دهیم و در مقابل این همه فشار آنقدر محکم بودیم که ترامپ را از دور خارج کردیم.

نماینده ولی فقیه در فارس عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی ما به دنیا ثابت کرده است که پای قول ها و تعدات خود همواره ایستاده است.

 

وی ادامه داد: بررسی بودجه 1400 با تلاش در کمیسیون تلفیق امیدواریم به بهترین شکل تصویب شود و بودجه کشور مانند پول جیب پدر خانواده است که باید به همه حوزه ها تقسیم شود.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: باید تمام مسئولان برای این بودجه به خوبی همراهی کنند تا بودجه به خوبی در زمینه های مختلف به اثربخشی لازم برسد.

 

کد خبر 1020784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha