مسئولین همه تلاش خود را بر رفع مشکلات مردمی که پای انقلاب ایستادند به کار بگیرند

امام‌ جمعه رفسنجان گفت: مسئولین باید تمام توان‌ و تلاش خود را برای مردمی که در پیروزی انقلاب نقش به سزایی داشتند به کار بگیرند و مشکلات آن ها را رفع کنند.

حجت‌ الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه رفسنجان، جمعه(۱۰ بهمن) ضمن دعوت همگان‌ به رعایت تقوای الهی به ۱۳ جمادی الثانی‌ سالروز وفات‌ حضرت ام‌ البین‌ (س) اشاره و بیان کرد: مادر ۴ شهید مدافع امام زمان‌ خویش‌ و همسر اولین شهید محراب امیرمومنان بود و این روز به عنوان روز تکریم‌ مادران‌ و همسران شهدا نامگذاری شده است.

 

 

 

امام‌ جمعه رفسنجان‌ افزود: تاریخ اسلام پر از فداکاری ها و درخشش مادرانی است که هم خود در مقابل ظلم و ستم ایستادند و هم فرزندان برومند و رشیدی را‌ تربیت کردند و در راه اسلام به پیکار و مبارزه با کفر فرستادند باید در مقابل پدران‌ و مادران‌ و همسران شهدا‌، ایثارگران، جانبازان تعظیم و آن‌ ها را تکریم  کنیم.

 

 

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ماه بهمن اشاره کرد و گفت: حوادث و رخداد های‌ این ماه در تاریخ ثبت و ماندگار  شد؛ ۱۲ بهمن سالروز ورود امام‌ به ایران بعد از ۱۵ سال‌ تبعید است و ۱۲ بهمن تا ۲۲ بهمن روند انقلاب شتاب گرفت و سالروز انقلاب اسلامی سرفصلی برای‌ نه تنها ایران که برای دنیای اسلام  و دنیای استکبار شد، پیروزی انقلاب اسلامی یک جریانی بود که در دنیا ثبت شد و هیچ جریانی نمی تواند بر آن‌ سایه بیندازد.

 

 

 


حجت الاسلام عسکری با بیان اینکه یک انقلاب ماندگار، اصیل، پابرجا و انقلابی که دشمنان نمی توانند آن را شکست دهند‌ ۳ رکن اساسی باید داشته باشد؛ تصریح کرد: انقلاب ماهیتی است که با علل و عواملی ایجاد می شود و می تواند با علل و عواملی هم تضعیف شود، یکی از عوامل اصلی هر انقلاب ماندگار امام و رهبر انقلاب است؛ مردم در تاریخ همیشه مبارزه داشتند امّا پیروزی نداشتند زیرا بعضاً رهبر و امامی نداشتند؛ در راستای مبارزه در ایران هم امام‌ آمد و مبارزات مردم ‌را هدایت و مدیریت کرد و جهت داد.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: عامل دوم پیروزی و دوام یک انقلاب، اهداف و آرمان های یک انقلاب است پس انقلاب هایی که حق باشند ماندگار هستند حتی اگر دشمنان علیه آن به پا خیزند؛ اگر یک جریانی باطل باشد شکست خواهد خورد حتی اگر همه دنیا به یاری آن بیایند.

 

 

 

امام جمعه رفسنجان افزود: در روایات آمده است که اگر در حاکمیتی ظلم حاکم و غالب شد دیگر  باقی نمی ماند، اهداف و آرمان های یک انقلاب یکی از عوامل اصلی‌ نگهدارنده انقلاب است.

 

 


وی عامل سوّم ماندگاری یک انقلاب را یاران و حامی آن انقلاب عنوان و تصریح کرد: امام‌ در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ قیام کرد و  در ۱۳ آبان همان سال از ایران تبعید شد دوباره همین امام‌ برگشت به ایران و مبارزه کرد و انقلاب به پیروزی رسید؛  آیا در مدت تبعید ایشان، شاه عوض شده بود؟ حکومت عوض شده بود؟ آیا در کشور دیگری رفته و انقلاب کرده بود؟ امام از مواضع خود عدول کرده بود و آرام تر شده بود؟ جواب همه این سوالات خیر است و امام بر رفتن شاه پافشاری می کرد؛ پس عامل حضور  همه مردم و اتحادی که مردم حول محور انقلاب داشتند در پیروزی انقلاب اسلامی مهم و موثر بود.

 

 

 

حجت الاسلام عسکری ادامه داد: این نقش حامیان‌ بسیار مهم است؛ مسئولین باید تمام توان‌ و تلاش خود را برای مردمی که در پیروزی انقلاب نقش به سزایی داشتند به کار بگیرند؛ شهرستان  رفسنجان در دوران انقلاب چندین شهید تقدیم کرد مردمی که آن همه شهید دادند و خسارت کشیدند، زندان رفتند و بعد از پیروزی انقلاب پای این انقلاب ایستادند اگر مسئولین برای این مردم جان هم بدهند جا دارد زیرا  مردم سنگ تمام گذاشتند.

 

 


حجت الاسلام عسکری گفت: مسئولین، مردمی را که پای انقلاب و نظام ایستادند حمایت کنند تا مشکلات آن‌ ها حل شود.

 

 

 

وی تحلیلی در رابطه با شلیک دو موشک به سمت شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی کرد و گفت: دو موشک بالستیک و  موشک کروز که یکی از آن ها در هوا رهگیری و منهدم شد‌، موشک دوّم به ریاض اصابت کرد؛ این حملات کار چه کسی بود؟ چون موشک هایی که قبلاً به سمت عربستان می آمدند و فعالیت هایی که در مراکز صنعتی ریاض انجام می شد معمولاً از سوی نیروهای انقلابی  یمن بود؛ حملات یمنی ۳ ویژگی داشت یکی اینکه حتماً در شب انجام می شد دوم اینکه پس از آن پهپادهای‌ خود را برای  پشتیبانی عملیات به ریاض می آوردند و سوم اینکه بلافاصله اعلام‌ می کردند که ما این کار را انجام دادیم.

 

 

 


وی ادامه داد: دو عملیات انتحاری در بغداد پایتخت عراق انجام شد و اعلام کردند که این دو انتحاری تبعه سعودی بودند و بیش از ۹۰ نفر انسان  به شهادت رسیدند بعد از آن بلافاصله ۲ موشک همان شنبه شلیک شد که نزدیکترین تحلیل به واقعیت این است که این عملیات پاسخ گروه‌ های مقاومت عراق به عربستان بود تا جلوی پروژه ناامن سازی عراق توسط آل سعود، گرفته شود؛ در واقع سعودی ها عملیات انتحاری را انجام دادند تا به آمریکا بگویند‌ که عراق ناامن است و شما بمانید در آنجا‌ امنیت را ایجاد و حفظ کنید‌ امّا برای نخستین بار این گروه عراقی اعلام کرد که پایتخت عربستان‌ را هدف قرار داده و از داخل عراق بوده است.

 

 

 

امام‌ جمعه رفسنجان یکی از پیامدهای این عملیات را چنین بیان کرد: حداقل فاصله مرزی عراق تا ریاض ۵۰۰ کیلومتر است لذا این پیام را دارد کسانی که از حضور آمریکا در عراق حمایت می کنند مورد هدف قرار می گیرند و کشورهایی که قصد ناامن کردن عراق را داشتند وقتی ما بتوانیم از عراق، ریاض را مورد هدف قرار دهیم پس پایگاه‌ های نظامی آمریکا واقع در عراق را به راحتی می توان منهدم کرد.

 

 

 

امام جمعه رفسنجان به مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر شروع غنی سازی ۲۰ درصد اورانیوم اشاره و  خاطرنشان کرد: در واقع مسئله برجام برای آمریکا و متحدانش جاده یک طرفه ای شده بود؛ آمریکا که رسماً از برجام خارج شده بود و اروپایی ها هم کار مثبتی انجام ندادند لذا مجلس شورای اسلامی‌ از ۲ ماه قبل قانونی را تصویب کرد که اگر تا تاریخ مشخص اقدامی نشود ما خودمان انجام خواهیم داد و خوشبختانه کار شروع شده و اورانیوم غنی شده بالای  ۲۰ درصد روز گذشته به میزان ۱۷ کیلوگرم انجام شده و آمریکا هیچ غلطی‌ نمی تواند بکند.

 

 


وی افزود: آمریکایی که از برجام خارج شد باید بدون قید و شرط برگردد و تحریم ها را رفع کنند لذا مذاکره معنا‌ ندارد.

 

 


امام جمعه رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اخیراً روی قبور خانم‌ های فوت شده تصویر او را ترسیم می کنند که اگر این کار ادامه داشته باشد روزنه ای را باز می کند برای انسان‌ هایی که تعهد دینی ندارند و دارای حجاب اسلامی هم‌ نیستند که کار درستی نیست؛ روی قبور خانم‌ ها عکس نگذارید که  یک نفوذ و زمینه ساز هتک حرمت و خلاف شرع خواهد بود.

کد خبر 1020823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha