پیروزی در انقلاب اسلامی نتیجه تکیه مردم به وعده های الهی بود

آیت الله عابدینی گفت: پیروزی در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و در سوریه، عراق و یمن نتیجه باقی ماندن ملت ایران بر عهد و پیمان با خداوند و تکیه به وعده های الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه ۱۰ بهمن) در مسجدالنبی قزوین برگزار شد، بیان کرد: در قرآن کریم آمده است ای اهل تقوا، خداوند همیشه بر عهد و پیمان خود هست اما ما بی وفایی کرده ایم؛ در واقع خداوند متعال از ما برای بندگی عهد و پیمان گرفته بود ولی ما عهدشکنی کردیم ولی خداوند عهد خود را با بندگانش حفظ کرده است.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: خداوند متعال فرموده با شیطان عهد و پیمان نبندید چراکه شیطان دشمنی آشکار است؛ خداوند متعال فرموده هر کسی مرا یاری کند او را یاری می کنم و ما شاهد بودیم که سردار سلیمانی در مسیر حق قدم برداشت و خداوند هم از او حمایت کرد به طوری که این سردار بزرگ با دست خالی موجب آزادی سوریه و عراق شد، صهیونیست ها را به ذلت کشاند و به مقاومت اسلامی آبرو بخشید.

 

وی در ادامه تصریح کرد: ماهیت سران آمریکایی مشخص است آنها در دهه ۶۰ با حمله به هواپیمایی مسافربری ایران، صدها مسافر را به شهادت رساندند، آنها قانون کاپیتولاسیون را علیه ملت ایران تصویب کردند تا به ما توهین کنند، اما امام راحل در برابر این اقدام ایستاد و قیام کرد و مردم و نخبگان هم با این قیام همراه شدند و با یاری خداوند متعال قیامی متحد و یکپارچه شکل گرفت.

 

آیت الله عابدینی تأکید کرد: همانطور که خداوند متعال فرموده است کافران هیچگاه دل شان نمی خواهد ذره ای خیر به ما برسد و ما باید این مهم را مورد توجه قرار دهیم و مقام معظم رهبری هم بارها در فرمایشات خود تأکید داشته اند که دشمنان قابل اعتماد نیستند ولی برخی اصرار داشتند که مشکلات با مذاکره حل می شود.

 

وی افزود: خداوند متعال فرموده است به ستمگران تکیه نکنید که آتش می گیرید و آبروی شما از بین می رود، اما متأسفانه برخی به این تذکرات گوش نکرده و گرفتار ذلت شدند و باید توجه داشته باشیم که پیروزی در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و در سوریه، عراق و یمن نتیجه باقی ماندن ملت ایران بر عهد و پیمان با خداوند و تکیه به وعده های الهی است.

 

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: ۱۲ بهمن برابر با سالروز بازگشت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی و آغاز دهه فجر است و ان شاالله این دهه را گرامی بداریم.

 

وی تأکید کرد: آنها که اهل تقوا نیستند خوشحال می شوند شعائر الهی نظیر دهه فجر به فراموشی سپرده شود که ان شاالله همه با رعایت پروتکل های بهداشتی این مناسبت را پاس داشته و دین خود را نسبت به انقلاب ادا می کنند.

 

آیت الله عابدینی در ادامه به فرارسیدن ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن اشاره کرد و گفت: در آستانه ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) قرار داریم که این روز بزرگ برابر با میلاد امام خمینی (ره) است امامی که زمینه ساز تحقق آرمان های حضرت زهرا (س) شد.

 

وی بیان کرد: حضرت فاطمه (س) الگویی برای همه بانوان است و روز ولادت ایشان بهانه ای است تا هرچه بیشتر ایشان را بشناسیم و از سیره و روش زندگی ایشان الگو بگیریم.

 

امام جمعه قزوین در پایان با اشاره به وقفه ایجاد شده در برگزاری نماز جمعه به دلیل شیوع بیماری کرونا یادآور شد: در زمانی که نماز جمعه برگزار نمی شد از طریق برنامه سروش آسمانی در شبکه قزوین خطبه های نماز جمعه را برای مردم داشتیم اما برگزاری نماز جمعه و حضور مردم اثر دیگری دارد.

 

وی خاطر نشان کرد: ان شاالله با رعایت پروتکل های بهداشتی هرچه سریع تر این ویروس منحوس از بین رفته وآرامش و سلامتی را بیش از پیش در جامعه شاهد باشیم.

 

کد خبر 1020834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha