مشکلات امروز نه از انقلاب، بلکه از کم‌کاری و بی‌تدبیری‌ها است

امام جمعه خیرآباد ورامین گفت: اگر نبود تحریم ها و کم کاری ها و وادادگی های بعضی ها، از موقعیت بسیار بهتری برخوردار بودیم و مشکلات امروز ما نه از انقلاب و اصول آن، بلکه از راحت طلبی و کم کاری و بی تدبیری ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان­ های تهران، حجت الاسلام جعفر طزری امام جمعه خیرآباد ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی جمعه این هفته، با اشاره به اینکه در آستانه میلاد با سعادت حضرت زهرا سلام الله علیها و روز زن قرار داریم، بیان داشت: میلاد این بانوی بزرگ اسلام را به همه محبان و ارادتمندان به ساحت این بانوی بزرگ اسلام تبریک عرض می نمایم.
وی افزود:  آنقدر که اسلام به زن و جایگاه زن در خانه و اجتماع اهمیت داده است که هیچ مکتبی این اهمیت را نداده است، زن در اسلام از همه امتیازات مادی و معنوی برخوردار است و هیچ تفاوت و محذوریتی ندارد و تمام مدارج علمی و مادی را می تواند طی کند.
امام جمعه خیرآباد گفت: بر خلاف جایگاه زن در مکاتب بشری خصوصا غرب، که زن  به عنوان ابزاری برای هوس رانی مرد قرار داده شده است، متاسفانه این نگاه و جایگاه در حال رسوخ به فرهنگ و جامعه  ماست و به بهانه آزادی زن و حقوق برابر زن و مرد، زنان را در منجلاب فاسد غوطه ور می‌کنند و زن را که می‌تواند همسری شایسته برای شوهرش و مادری نمونه و ایثار گر برای فرزندانش باشد را، تبدیل به یک کالا می کنند، لذا زنان جامعه اسلامی ما باید متوجه مگر و حیله دشمن باشند.
حجت الاسلام طزری با اشاره به اینکه در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، اظهار کرد: ایام الله دهه فجر  را گرامی می داریم و به ارواح طیبه شهدا و امام شهدا درود می فرستیم و توفیق انقلابی ماندن را از خداوند مسئلت می نمائیم.
وی یادآور شد: دهه فجر فرصت خوبی است تا نگاهی به دستاوردهای انقلاب اسلامی داشته باشیم و نقاط ضعف را هم بررسی کنیم، برای بررسی نقاط ضعف و قوت انقلاب اسلامی باید نگاهی به شعارهایی که دادیم داشته باشیم که آیا آن شعارها محقق شده است یا خیر و از طرفی انقلاب را با قبل از آن و در حال حاضر با کشورهای دیگر مقایسه کرد تا متوجه شویم انقلاب برای ما چه کرده است.
خطیب جمعه خیرآباد عنوان کرد: اگر به شعار اصلی انقلاب، استقلال آزادی جمهوری اسلامی نگاهی بیندازید متوجه می شویم که انقلاب در عرصه آزادی، جمهوریت و اسلامی بودن، گام های خوبی برداشته است و در عرصه استقلال به جز استقلال اقتصادی که دچار مشکل هستیم در عرصه سیاسی و فرهنگی تا حد مطلوبی گام های اساسی را برداشته است و اگر در اقتصاد دچار مشکل هستیم یا بخاطر اتکا به نفت بوده و یا متأسفانه نگاهمان به خارج و غرب بوده است و اِلا اگر همانند عرصه سیاسی و نظامی به خود متکی بودیم امروز مشکل اقتصادی نداشتیم و می‌توانستیم دشمنانمان را تحریم کنیم.
حجت الاسلام طزری ادامه داد: از طرفی اگر امروز جایگاه ایران اسلامی را در عرصه های مختلف با دیگر کشورهای منطقه و حتی جهان مقایسه کنیم در جایگاه مطلوب قرار داریم، این نظر ما نیست بلکه اقرار دشمنان و نهادهای بین المللی است.
وی اضافه کرد: امروز در عرصه پزشکی، نظامی، فرهنگی، فقر زدایی، کم کردن ضریب جینی و فاصله طبقاتی اجتماعی، علمی و زیر ساخت ها به رغم تحریم های ظالمانه در دنیا در رده های خوبی قرار داریم و اگر نبود تحریم ها و کم کاری ها و وادادگی های بعضی ها، از موقعیت بسیار بهتری برخوردار بودیم و مشکلات امروز ما نه از انقلاب و اصول آن، بلکه از راحت طلبی و کم کاری و بی تدبیری ما است.

کد خبر 1020848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha