انقلاب و دستاوردهای آن برای مردم تبیین شود

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه ما مقصریم که انقلاب و دستاوردهای آنرا برای مردم خوب تبیین نکرده‌ایم، گفت: ما باید فرق انقلاب و انتخاب را برای مردم روشن کنیم و اگر جایی ضعف داریم برای این است که انتخاب غلط

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه‌های نماز امروز (جمعه، ۱۰ بهمن) با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر از آن به عنوان یکی از برکات خداوند یاد کرد و گفت: در زمانی هستیم که دشمن با تمام ابزارها و ادوات رسانه‌ای فشارهای متعدد روانی بر ما وارد می کند.

امام جمعه سنگر اظهار کرد: اکنون ما در جنگ ادراکی و جنگ روایت ها هستیم و مثل جنگ های صدر اینگونه نیست که موشک و شمشیری در میان باشد و دشمن با هجمه و ادوات نظامی به ما حمله کند بلکه با رسانه ها و هدف گرفتن افکار جامعه هجمه خود را به دل های مردم وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه دشمن با این کار نعمت ها را در چشم مردم نغمت می شمارد، اظهار کرد: البته علتش این است که ما خودمان انقلاب و دستاوردهای آن را برای مردم خوب تبیین نکرده‌ایم.

حجت الاسلام محمدیان گفت: ما انقلاب و جمهوری اسلامی را خوب برای مردم تفسیر نکردیم، نعمت های آنرا خوب بیان نکردیم، در واقع ما فرق انقلاب و انتخاب را برای مردم روشن نکردیم.

وی اضافه کرد: ما باید از انقلاب، استقلال و آزادی بدست آمده، از اینکه در اقتصاد و رشد معیشتی، فرهنگی، اجتماعی در چه درجه ای هستیم حرف بزنیم و همه آنها را با استدلال ها و مستندات بیان کنیم البته نه با مستندات خودمان بلکه از کلام دیگران و برداشت مجامع دیگر می توان بیان کرد.

حجت الاسلام محمدیان با اشاره به اینکه نقد باید منصفانه باشد و نیمه پر لیوان را نیز در کنار خلاء ها دید، افزود: این طبیعی است که به هر آنچه که خواسته ایم نرسیده ایم اما هر حرکتی در این انقلاب توسط خود مردم به ثمر رسیده است.

وی مقایسه ایران را با بعضی کشورها مانند سوئد توسط دشمنان نادرست خواند و ادامه داد: مثلا سوئیس اندازه ما دشمن ندارد، در این راهی که ما قرار داریم قرار نگرفته و هدف های ما نیز با هم فرق می‌کند.

حجت الاسلام محمدیان اذعان کرد: دستاوردهای انقلاب ما در شعار انقلاب ما بود یعنی وقتی شعار دادیم استقلال،آزادی، جمهوری که بر پایه اسلام است به آن رسیدیم.

وی با بیان اینکه ما انقلاب کردیم به جهت استقلال خودمان و اگر مثل غرب بودیم کسی به ما کاری نداشت، گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری هر چیزی که استقلال کشور را زیر سوال ببرد به تبع آزادی آن کشور را نیز از بین خواهد برد.

حجت الاسلام محمدیان بیان کرد: در همین مذاکرات برجام تمام نقدها بر این بود که ما چرا اختیار نداریم روی پای خودمان بایستیم، از مغز و دانش ایرانی در فناوری هسته‌ای استفاده کنیم، این ها نعمتی است که خداوند داده پس چرا همه اجازه داشته باشند ولی ما از این فناوری منع می شویم!.

وی در ادامه آزادی در ایران را بر پایه چهارچوب خودش دانست و اظهار کرد: آزادی به معنای ولنگاری نیست زیرا آزادی ولنگاری و آزادی که اباحه‌گری در آن باشد مطمئن باشید که استقلال یک جامعه و خانواده را سرد میکند و باید بدانید که در کشورهای غربی هم آزادی ولنگاری وجود ندارد.

حجت الاسلام محمدیان با تاکید بر اینکه اگر جایی ضعف داریم برای این است که انتخاب غلط داشته‌ایم، اظهار کرد: این انقلاب به دست مردم ایجاد شده و باید سرنوشتش به دست مردم مشخص شود از این رو انتخابات ریاست جمهوری را به خود مردم واگذار کردند، شورای نگهبان و دیوان قضات عالی هم به واسطه مردم انتخاب می شود.

امام جمعه سنگر با اشاره به شرایط محدودیت شیوع ویروس کرونا در دهه فجر که ممکن است راهپیمایی ۲۲ بهمن با شور و هیجان هر ساله خودش برگزار نشود، گفت: اما می توان از فضای رسانه‌ای مجازی در باشکوه تر برگزاری جشن دهه فجر و بیان دستاوردهای انقلاب بهره برد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: ما فقط مامور به تبلیغ نیستیم بلکه بر کسانی که قبل از انقلاب را دیده اند نیز واجب است که شرایط قبل و بعد از انقلاب را برای جوانان و نسل جدید تبیین کنند و بیان کنند که قبل از انقلاب شرایط از لحاظ معیشتی برای مردم چگونه بود.

حجت الاسلام محمدیان بیان کرد: ما به این انقلاب امید داریم و شهدای بسیاری را در این راه داده ایم و مطمئن باشید اگر سکانداران اجرایی کشور انسان های درستی باشند و خداوند نیز نصرت خود را اعطا کند ما از این مشکلات خارج خواهیم شد.

وی در ادامه گشایش اقتصادی مردم را بر اساس توان داخلی محقق دانست و اظهار کرد: نگاه به جمهوریخواهان و دموکرات های آمریکایی چیزی از مشکلات ما را حل نخواهد کرد زیرا راهبرد اصلی آنها در مقابل جمهوری اسلامی این است که به دنبال سرنگونی نظام و متوقف کردن آن هستند.

حجت الاسلام محمدیان اذعان کرد: فقط تاکتیک‌های اعلامی و اعلانی آنها با هم فرق می کند، یکی مانند ترامپ بی‌پرده و فاش رجز می خواند و یکی مانند اوباما و بایدن به گونه ای دیگر تحریم ها را اعلام می کنند.


وی همچنین گفت: مقام معظم رهبری بهترین کسی است که از این ۴۲ ساله انقلاب نقد دارند و از این رو گام‌هایی برای انقلاب متصور شدند و فرمودند که این انقلاب برای رسیدن به آن تمدن اسلامی که مد نظر ما است باید مراحلی را طی کند که اولین حرکت انقلاب بود، مرحله بعدی نظام سازی و مرحله بعدی رسیدن به یک دولت اسلامی است یعنی وقتی یک دولت اسلامی در تراز اسلامی باشد جامعه اسلامی شکل خواهد گرفت و بعد از جامعه اسلامی نیز تمدن اسلامی به وجود خواهد آمد.

کد خبر 1020860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha