نعمت دهه فجر، مرهون تلاش های  امام راحل  و تداوم آن در گرو عظمت رهبری و مردم است

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: نعمت دهه فجر مدیون و مرهون تلاش های حضرت امام خمینی(ره) و ادامه و تداوم آن نیز در گرو عظمت رهبری و شما مردم است که باید استقامت داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران از ساری، حجت الاسلام والمسلمین« محمدباقر محمدی لایینی» امروز ( 10 بهمن) در خطبه های مجازی نماز جمعه ساری مرکز مازندران اظهار کرد: نعمت دهه فجر مدیون و مرهون تلاش های حضرت امام و مردم و ادامه و تداوم آن نیز در گرو عظمت رهبری و شما مردم است که باید استقامت داشته باشیم.

 

امام جمعه ساری با تبریک دهه فجر افزود: دهه فجر، نمونه ای است از عظمت شما مردم بزرگوار است و دهه فجر با بازگشت حضرت امام به میهن در 12 بهمن ماه 57 شروع و پرچم آمریکایی نصب شده حکام سابق سرنگون شد و علم جمهوری اسلامی ایران برافراشته شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: دشمنان ما می خواهند تصور غلط را در ما ایجاد کنند و آن سیاه نمایی کردن در مورد ایران است و به تمام رسانه ها اعلام کردند که حق ندارید از موفقیت های ایران بنویسید و باید ضعف ها و مشکلات ایران نوشته شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان مازندران افزود: دشمنان سیاه نمایی غلط از ایران دارند تا ما را ناامید کنند و ما را تبدیل به پروژه توسعه یافتگی به سبک غرب کنند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با اعلام اینکه پیامبر اسلام برای مسئولیت و کار بزرگ و رسالت مهم برگزیده شده است، تصریح کرد: آن رسالت مهم تعلیم و تزکیه، تربیت و هدایت بشریت تا روز قیامت است و مکتبی را بنیان گذاری کرده و باید بکند که تا روز قیامت تمام بشر را در تمام اعصار و اماکن و دوران را هدایت کند.

 

وی اضافه کرد: زیرساخت چنین حرکت و مکتبی باید توسط انسان بزرگی مثل پیامبر (ص) انجام شود و کار بزرگ را جز مردان بزرگ نمی توانند انجام دهند.

 

امام جمعه ساری گفت: از نظر امام علی(ع) که خود برای دنیا ارزشی قائل نبوده است بر این باور است که ویژگی اخلاق بزرگ این است که لذات و شهوات دنیوی، مال، قدرت، پست و شهرت دنیوی در نظر او حقیر و ناچیز باشد و این ویژگی مهم برای انسان بزرگ است.

 

وی یادآور شد: انسان بزرگ باید فکر تحولی و انقلابی داشته باشد و در زمان ما امام راحل دنیا در نظرش بسیار ناچیز بود و هم تصمیم بزرگ داشت و این انقلاب اسلامی با این عظمت را بنیان گذاری کرد که تمام دنیا را مبهوت کرده و ابرقدرت ها را به شکست سیاست ها کشانده است و می فرمود: " اسلام ابرقدرت های جهان را به خاک مذلت خواهد کشاند."

 

حجت الاسلام محمدی لایینی افزود: انسان بزرگ، دنیا در نظرش کوچک است و تصمیم گیری های بزرگ دارد و تمام رفتار و آداب و منشش مطابق با ضوابط دین و شرع است و بزرگی را با بزرگواری در می آمیزد.

 

وی گفت: خداوند تهدید کرده است که اگر شما نخواهید با پیامبر راه بیایید ملت ها و مردمی دیگر جایگزین خواهند شد و لذا امروز هم امام راحل شخصیت بزرگی بود و هم مقام معظم رهبری، انسان و شخصیت بزرگی است که پنجه در پنجه ابرقدرتها افکنده است و امام و رهبری از سال 42 تاکنون رو در روی استکبار ایستاده اند و شما مردم هم ملت بزرگی هستید.

 

به گفته امام جمعه ساری، ملت ما بیش از 40 سال ایستادند و تحریم ها و فشارها را تحمل کردند و شهید دادند و باز هم حماسه می آفرینند و ایستاده اند و حماسه های گوناگون خلق کرده و می کنند.

 

وی با تبریک سالگرد میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و تبریک روز زن و میلاد امام خمینی(ره) و با گرامیداشت روز وفات ام البنین(ع) که روز بزرگداشت مادران و همسران شهید نامگذاری شده است، خاطر نشان کرد: مادران، خواهران، همسران و دختران شهید و همه بانوان جامعه ما پرچم دار بوده اند و پیرزوی انقلاب اسلامی به برکت و پشتوانه حضور بانوان در صحنه محقق شده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به تلاش دشمنان برای عقب نگه داشتن ایران و ایرانی تصریح کرد: توسعه یافتگی به سبک و دلخواه غرب چیزی است که دشمنان القا می کنند تا تصویرسازی غلط از ایران داشته باشیم.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی افزود: به اعتراف خود دشمنان موفقیت های ایران بسیار چشم گیر بوده است و بخشی از آن در حوزه تولید علم بوده که با رشد 11 برابر متوسط جهانی؛ رتبه نخست رشد علمی در جهان، در نانو به رتبه 16 رسیده و در زیست مولکولی از 52 به 17 جهان و در هوا و فضا از 45 به رتبه 11 رسیدیم.

 

وی گفت: در سلول های بنیادین رتبه دوم جهان بعد از آمریکا هستیم و در ثبت اختراع از 38 به 7 جهان و در تولید علم انرژی از رتبه 55 به 12 و از رتبه 8 در منطقه به رتبه اول رسیدیم و در بسیاری از موارد و حوزه های مختلف رشد چشمگیری داشتیم و بیانگر آن است که در گذشته و طاغوت چه بودیم و اکنون چه هستیم.

 

امام جمعه ساری گفت: باید بدانیم که شما ملت این افتخارات را کسب کردید و از نوکری آمریکا آزاد شدید و با جمهوری اسلامی جوانان و نخبگان شما با همه تحریم ها افتخارات بسیار بالایی کسب کردند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی یادآور شد: خدا را شاکریم که نعمت انقلاب اسلامی و امام راحل و رهبری بزرگوار و شما ملت باوفا و با استعداد و مقاوم و سرداران مقاومی همچون  سردار سلیمانی و عالمان فرهیخته همچون علامه مصباح ها نصیب حال ما شده است.

کد خبر 1020865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha