هنوز فرهنگ استفاده از بیمه در خوزستان نهادینه نشده/ بیمه منازل و ساختمان باید اجباری شود

سلیمانی با اشاره به اینکه هنوز فرهنگ استفاده از بیمه در خوزستان نهادینه نشده است گفت: همانگونه که بیمه شخص ثالث اجباری است باید بیمه منزل و ساختمانی نیز اجباری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا سلیمانی امیری» شامگاه (جمعه ۱۰ بهمن) در نشستی با مدیران و استانداری خوزستان و مدیران صنعت بیمه در خوزستان، با بیان اینکه هنوز فرهنگ استفاده از بیمه در خوزستان نهادینه نشده است اظهار کرد: متاسفانه ۲۰ درصد تخلفات و سوانح ساختگی است و فرد با یک حادثه ساختگی از بیمه خسارت دریافت می کند در حالی که این هزینه پول ملت است.

 

رئیس کل بیمه مرکزی کشور افزود: به همین جهت طرحی به صورت پایلوت در استان قم برای شناسایی این تخلفات انجام شده که موفق بوده و آمادگی انجام این طرح را در استان خوزستان داریم.

 

 وی با اشاره به اینکه همانگونه که بیمه شخص ثالث اجباری است لازم است بیمه منزل و ساختمانی نیز اجباری شود تصریح کرد: خوزستان در بخش خسارت به منازل مسکونی و ساختمانی به دلیل بارش باران و آبگرفتگی‌ دچار خسارت‌های زیادی شد.

 

سلیمانی اضافه کرد: در این شرایط به نوعی دولت بدهکار و مردم طلبکار شدند و خسارت های جبران ناپذیری به مردم و دولت پرداخت شد.

 

وی با اشاره به صندوق دیگری در بیمه با عنوان جبران خسارت های بدنی تصریح کرد: در این صندوق در تصادفات سرنشینان خسارت های زیادی را متحمل و دچار مشکلات فراوان می شوند.

 

رئیس کل بیمه مرکزی کشور خاطر نشان کرد: میزان خسارت پرداختی در خوزستان در هنگام حوادث از میانگین کشوری بالاتر است.

 

وی به اجرای طرح بیمه ای در بیمه ایران اشاره کرد و ادامه داد: در تصادفات با خسارت‌های زیر ۳۰ میلیون ریال فرد حادثه دیده می تواند با ارسال عکس خسارت در کمتر از نیم ساعت هزینه و خسارت بیمه خود را به صورت الکترونیکی دریافت کنند.

 

سلیمانی ابراز کرد: این طرح در تهران و خوزستان انجام شده و بیمه تمایل دارد برای انجام سایر طرح ها به صورت پایلوت در استان گام بردارد.

 

وی همچنین در جمع خبرنگاران، هدف از سفر به خوزستان را ارزش گذاری به مردم شهیدپرور این استان و بررسی مشکلات بیمه ای دانست و عنوان کرد: با هیئتی از مدیران عامل بیمه به خوزستان آمدیم تا از نزدیک مشکلات مردم را در بحث بیمه بازرگانی، آتش سوزی، درمان، زندگی و ... بررسی کنیم.

 

رئیس کل بیمه مرکزی کشور با اشاره به افتتاح شعبه‌های مختلف در شهرهای مختلف استان از جمله اهواز، دزفول و آبادان به مناسبت دهه فجر یاد آور شد: بررسی مجتمع تخصصی تصادفات که اجرا شده در دستور کار است چراکه معتقدیم باید خدمت بیشتری به بیمه گذاران داده و سریع تر خسارت و هزینه بررسی و پرداخت شود.

 

کد خبر 1020868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha