لزوم افزایش رغبت مردم جهت روی آوردن به بیمه

شریعتی با تاکید بر افزایش رغبت مردم جهت روی آوردن به بیمه گفت: نوع رفتار بیمه ها مهم است و باعث رغبت و گرایش بیشتر مردم می شود از این رو هر چه میزان علمکرد و کارکرد بیمه‌ها بیشتر شود بین مردم رغبت بیشتری را ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» شامگاه (جمعه ۱۰ بهمن) در نشست هم اندیشی مشترک استاندار و مدیران خوزستان، مدیرکل بیمه مرکزی و مدیران صنعت بیمه کشور، با بیان اینکه بیمه ها نقش تصدی گر امور به سمت مردم را ایفا می کنند اظهار کرد: اگر بیمه در دولت ها و حکومت ها در مسائل مختلف جامعه شکل بگیرد و گسترش پیدا کند و مردم به کار گرفته شوند دیگر دولت ها مداخله ای نخواهند داشت.

 

استاندار خوزستان افزود: هر چه بیمه ها قوی تر باشد دخالت مردم در شرایط مختلفی که برای افراد پیش می‌آید بیشتر می شود و هر چه ضعیف و ضریب نفوذ پایین باشد دولت‌ها مجبور به دخالت بیشتر می شوند که باید این فرهنگ بین مردم جا بیفتد.

 

وی با تاکید بر افزایش رغبت مردم جهت روی آوردن به بیمه تصریح کرد: هر چه میزان علمکرد و کارکرد بیمه‌ها بیشتر شود بین مردم رغبت بیشتری را ایجاد می کند؛ نوع رفتار بیمه ها مهم است و باعث رغبت و گرایش بیشتر مردم می شود.

 

شریعتی اضافه کرد: در دنیا کشوری در سیل هزینه نمی کند اما در همان کشورها دولت جهت پیشگیری هزینه این فرهنگ را رایج می‌کند اما ما این کار را انجام ندادیم. 

 

وی ابراز کرد: در کشور ما در صورت اجبار و حوادث بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله منابعی را به حادثه دیدگان اختصاص می دهیم اما اگر هزینه برای پیشگیری تبدیل به یک فرهنگ شود بعد از یک دهه دولت کنار می رود هر فردی مزایای این امر را لمس می کند.

 

استاندار خوزستان عنوان کرد: این کار قابل انجام است و باید بین دولت و صنعت بیمه هماهنگی های بیشتر ایجاد شود و ما آمادگی این را داریم تا این موضوع را در دستور کار در دستور کار قرار دهیم.

 

وی با اشاره به سیل ۹۸ بیان کرد: قبل از سیل ۹۸ با بیمه برکت توافق کردیم و تعداد زیادی خانه روستایی در استان بیمه شد و ۲ ماه بعد سیل در استان رخ داد که در کنار کمک دولت مبلغ ۸۵۰ میلیون تومان از محل دهیاری ها حمایت شد و بیمه برکت نیز سه ماه بعد از سیل ۱۶ میلیارد تومان برای تعمیر خانه‌ها پرداخت کرد.

 

شریعتی به بیمه شرکت‌های بزرگ‌ صنعتی استان در پایتخت اشاره کرد و یاد آور شد: باید سازوکاری در نظر گرفت که ارزش افزوده پرداختی بیمه‌های صنایع به استان برگشت داده شود.

 

کد خبر 1020873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha