سفره دولت و مردم باید یکی باشد

رضایی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس رابطه مردم، دولت و جنگ یکی بود، گفت: سفره دولت و مردم باید یکی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، یادواره شهدای شهرستان بویراحمد عصر امروز (10 بهمن ماه) با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمعی از مسئولان استانی و کشوری در گلزار شهدای یاسوج برگزار شد.

«محسن رضایی» در این یادواره با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس از جمله شهدای گرانقدر استان کهگیلویه و بویراحمد و شهدای شهرستان بویراحمد ،گفت: از اینکه توفیقی بود که در این مکان حاضر شوم و در یادواره شهرستان پر افتخار بویراحمد و استان همیشه در صحنه کهگیلویه و بویراحمد شرکت کنم، خرسند و خوشحالم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: صله رحم و برادری در جوار شهدا توفیقی است که امروز به ما رسیده و در میان شهدایی هستیم که باید از آنها یاد کنیم، چرا که این شهدا چشم و چراغ ما هستند.

وی با اشاره به اینکه شهدای کهگیلویه و بویراحمد از گمنام ترین، مظلوم ترین، عزتمندترین و با افتخار ترین سهدای کشور هستند، ادامه داد: عشایر و رزمندگان این استان همیشه عضوی از ارتش سپاه و نیروهای همیشه در صحنه کشور بودند.

رضایی ضمن تاکید بر اینکه عزت مندی و غیرت مردان همیشه در صحنه لر بر کسی پوشیده نیست، یادآور شد: این مردم همیشه از این کشور دفاع کرده که یک نشان ارزشمند و افتخار برای کهگیلویه و بویراحمدی ها است.

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: زنان و مردان این دیار در دفاع مقدس، انقلاب و حتی امروز در میان مدافعان حرم و حوادث سیاسی ایران استوار از ایران و اسلام دفاع کردند.

وی با تأکید بر اینکه علاوه بر تیپ 48 فتح یک تیپ دیگر به نام تیم موشکی با فرماندهی شهید درخشان در جنگ حضور داشتند، گفت: شهید درخشان موشک های کرم ابریشم را مدیریت و هدایت می کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: شهدای استان در تیپ های رزمی، تکاوران، والفجر 8، یگان ها و گردان های 48 فتح، خط شکنی عبور از اروند، پاکسازی خطوط و دفاع جانانه در کشور مقابل نیروهای بعثی غیرت مندانه جنگیدند.

وی با بیان اینکه ایثار مکتب و از خودگذشتگی فرهنگ شهدای ما بود، گفت: شهدا از جان، مال و زندگی دنیوی خود گذشتند و این از خودگذشتگی بسیار بزرگ است .

رضایی تصریح کرد: این از خودگذشتگی ها بسیار با عظمت است، چرا که این شهیدان در برابر موشک ها، شیمیایی ها و حتی تیرها برای نظام و اسلام ایستادگی کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: شهدای عزیز نفت و شهدای گرانقدر بویراحمد افراد بزرگ و باسوادی بودند و بسیاری از آنها دانش آموز و کارگر بودند، آنها در مقابل دشمن ایستادند تا اسلام و ایران سرافراز و سربلند بماند و آن تاریخ ننگین پهلوی را از ذهن ببرند.

وی با اشاره به اینکه شهدا کسانی بودند که بعد از 300 سال نگذاشتند یک تکه از این کشور جدا شود و این یک عزت و میراث گرانبها است، گفت: امروز باید میراث شهدا حفظ شود و این میراث برگرفته از عزت و امنیت در احکام اسلامی پیاده سازی شود تا هیچ دشمنی فکر حتی یک تعرض کوچک به این کشور نداشته باشد.

رضایی با اشاره به این موضوع که به خانواده شهدا اعلام خطر می کنم، گفت: بعد از دفاع مقدس در برخی از ادارات کشور ریل را عوضی گذاشتند و امروز میلیون ها بسیجی جبهه رفته و آب دیده از جنگ در اداره کشور و اداره فرهنگ و اقتصاد نقشی ندارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: برخی از این بسیجی های دفاع مقدس در نهادهای نظامی ایستادند و ثمره آن را در موشک سازی، تانک سازی و پهبادسازی می بینیم.

وی با بیان اینکه چرا امروز برخی غریبه ها و حتی کسانی که در خارج درس خوانده اند در اقتصاد، فرهنگ و سیاست ما مسئولیت دارند، گفت: امروز مسئولیت اقتصاد و سیاست ما با رزمندگان دفاع مقدس نیست، بلکه با ریل گذاری غلط و ورود غریبه ها به فرهنگ و اقتصاد همراه بوده و نتیجه آن فقر و بیکاری شده است. 

رضایی با بیان اینکه در کنار شهدا و عزت مندی های جمهوری اسلامی نباید شاهد فساد و تبعیض باشیم، گفت: در سه دهه گذشته ریل انحرافی به وجود آمده و امروز ما در دهه پنجم با فقر، تبعیض و فساد روبرو هستیم .

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: البته در این سه دهه پیشرفت های زیادی هم داشته ایم، اما نباید شاهد فقر، تبعیض و فساد بود.

 وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس رابطه مردم، دولت و جنگ یکی بود، گفت: ولی در این سه دهه دولت مردان سفره هایشان را با مردم عوض کرده اند.

رضایی ضمن تاکید بر اینکه دولت باید در کنار مردم بر روی یک سفره بنشیند، اظهار کرد: مگر کهگیلویه و بویراحمد گداست، ثروت این استان بسیار عظیم است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کهگیلویه و بویراحمد امروز در کنار استان های پر جمیعیت می تواند از طریق توریست و اقتصاد به ثروت برسد، ولی امروز می بینیم کارخانه قند آن را چه بلاها بر سر آن آورده اند.

وی با تاکید بر اینکه سفره دولت و مردم باید یکی باشد، گفت: سپهبد قاسم سلیمانی برای مردم با دست خود کار می کرد.

رضایی ضمن تاکید بر اینکه نباید موریانه های فساد و فقر مملکت را بخورند، گفت: مردم می توانند این وضعیت را دوباره برگردانند.

کد خبر 1020885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha