ثبت ۱۹۹ حادثه آتش سوزی طی ۹ ماهه سالجاری در خوی

عباس پورحاجی گفت: بیش از ۶۰ درصد از حوادث با تعداد ۱۹۹ مورد آتش سوزی در خوی به ثبت رسیده است .

«عباس پورحاجی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، گفت: طی ۹ ماهه سال ۹۹  تعداد ۳۳۱ حادثه در شهرستان خوی افتاده است.

 رئیس سازمان آتش نشانی خوی افزود: بیش از ۶۰ درصد از حوادث با تعداد ۱۹۹  مورد به آتش سوزی اختصاص دارد که از این تعداد ۳۵ مورد آتش سوزی مربوط به منازل، ۲۳ مورد واحد تجاری، ۶  مورد اماکن عمومی و دولتی، ۶۵  مورد آتش سوزی وسایل نقلیه و موتور سیکلت، ۳۸ مورد آتش سوزی باغ ها و دامداری، ۲۲ مورد آتش سوزی مربوط به آتش سوزی اماکن مخروبه ، ۷  مورد آتش سوزی در کارخانجات بوده است.

وی ادامه داد: تعداد ۸  مورد از حوادث نیز به سقوط در چاه و ریزش سیل در منازل اختصاص داشته و ۱۱ مورد از حوادث نیز مربوط به چرخ گوشت و اشیای حلقوی بوده است.

این مسئول اضافه کرد: تعداد ۵۲ مورد از حوادث مربوط به محبوس شدن در آسانسور و اماکن، سقوط در چاه ، ورود سیل به منازل ، سقوط از ارتفاع و رفع خطر اتصالات برق شبکه  بوده است و ۵۹ مورد نیز به خطرات جانواران وحشی و خانگی اختصاص داشته است.

پورحاجی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: صدور ۷۸۶  مورد گواهی ایمنی نقشه های ساختمانی نیز یکی از مهمترین بخش های عملکردی سازمان بوده و ۸۲  مورد معرفی برای اخذ گواهی ایمنی صنوف صورت گرفته است.

وی گفت:  ۲۶ مورد صدور گواهی حادثه و ۱۰ مورد همکاری با ادارات شهرستان و واحدهای مختلف شهرداری، از دیگر اقداماتی است که از سوی سازمان آتش نشانی خوی در ۹ ماهه سال ۹۹ صورت گرفته است.

پور حاجی خاطرنشان کرد: تعداد ۱۵ مورد مانور عملیاتی نیز در طول ۹ ماه انجام شده است

وی ضمن اشاره به شرایط ویژه امسال به دلیل شیوع گسترده بیماری کرونا افزود: اکیپ های مختلف خودرویی سازمان آتش نشانی امسال بطور مستمر در موضوع ضدعفونی سازی معابر و اماکن عمومی شهری از سوی معاونت خدمات شهری شهرداری همکاری و مشارکت داشته است.

رییس سازمان آتش نشانی و امداد و ئنجات شهرداری خوی افزود: تلفن ۱۲۵ بصورت شبانه روزی آماده دریافت هرگونه گزارش و اخبار حوادث و نیاز نیاز به کمک های امداد و نجات می باشد.

پور حاجی در پایان از شهروندان خواست با توجه به قرار گرفتن در فصل زمستان ، رعایت نکات ایمنی هم در اماکن و منازل بخصوص در جاگذاری و راه اندازی بخاری های گازی، نفتی و آگاهی کامل از باز بودن مسیر دودکش ها، آرامش خانواده را به همراه دارد و قطعا رعایت نکات ایمنی خواهد توانست از بروز حوادث تلخ و ناگوار جلوگیری نماید.

کد خبر 1020897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha