افتتاح کنگره «ولایت اجتماعی زن»/ راه اندازی پویش«مادر به خانه برمی گردد»

گنجی با اشاره به آغاز به کارکنگره«ولایت اجتماعی زن» از شب سالروز ولادت حضرت زهرا(س) گفت: پس از افتتاح این کنگره به مدت یکسال و نیم در استانهای کشورنشست های مختلفی با همین موضوع برگزار وپویش«مادر به خانه برمی‌گردد» نیز راه اندازی می شود.

«فاطمه گنجی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان از آغاز به کار کنگره «ولایت اجتماعی زن» از شب سالروز ولادت حضرت زهرا(س) خبر داد و گفت: «سبک زندگی فاطمی»، موضوع افتتاحیه این کنگره است، که با حضور اندیشمندان داخلی و بین المللی برگزار می شود.  

 

مسئول واحد خواهران هیئت رزمندگان اسلام بیان کرد: پس از افتتاح این کنگره به مدت یکسال و نیم در 32 استان کشور نشست ها و اجلاسیه های مختلفی با همین موضوع برگزار و در هر استان به یک موضوع با محوریت زنان پرداخته می شود. ضمن اینکه شب شعر و شب خاطره پیرامون الگوی سوم زن مسلمان نیز به مدت یکسال در برخی ازاستانهای کشور برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: تلاش ما از برگزاری این کنگره توجه به موضوع «زن و خانواده» و تحقق منویات مقام معظم رهبری در پیامی که به کنگره 7 هزار شهید زن صادر و نقشه راه زن و خانواده را ترسیم کردند، است.

 

گنجی در ادامه به راه اندازی پویش«مادر به خانه برمی‌گردد» به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) هم اشاره کرد و گفت: این پویش که به همت هیئت رزمندگان اسلام و با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، خیریه سیدالکریم(ع)، بنیاد بین‌المللی غدیر، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و موسسه فرهنگی «هل اتی» اجرا خواهد شد،طی آن با جمع‌آوری کمک‌های مردمی، تعدادی از زنان زندانی جرایم غیرعمد را آزاد می کنیم.

 

مسئول واحد خواهران هیئت رزمندگان اسلام افزود: علاقه مندانی که تمایل به شرکت در این پویش دارند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۱۱۴۶۴۳۸۰۵۳ و یا کددستوری #۱۳۱۴*۷۸۰* واریز کنند.

 

وی گفت: برای آزادسازی این زندانیان با مسئولین قوه قضاییه، سازمان زندان‌ها و ستاد دیه هماهنگی لازم شده است،زیرا متاسفانه زنان بسیاری که در زندان به سرمی برند، مادر خانواده هستند و به دلیل یک خطای مالی و شرایط اقتصادی دچار ورشکستگی در تولید شده اند و دوری آن‌ها از خانواده موجب مشکلاتی بسیاری شده است که بناداریم با این پویش زمینه آزاد سازی آنها را فراهم کنیم.

 

مسئول واحد خواهران هیئت رزمندگان اسلام در پایان تصریح کرد:این پویش تا ۳۰ بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت وپس از آزاد سازی آنها هم بنا داریم که بحث آسیب های اجتماعی آنها را رفع و بحث کارآفرینی آنها را پیگیری کنیم، تا بتوانیم وضعیت اقتصادی آنها را به وضعیت مطلوب برسانیم و آنها را به دامن جامعه برگردانیم.

 

کد خبر 1020935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha