اولین مرکز نوآوری در جنوب کشور را در فارس ایجاد می شود

قاسمی گفت: اولین مرکز نوآوری در جنوب کشور را در فارس ایجاد خواهیم کرد که این مرکز در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «احمدرضا قاسمی»، امروز (شنبه 11 بهمن) در جمع خبرنگاران گفت: 40 پایگاه برجسته علمی زیر نظر سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس فعال است که از میان چهار هزار و 200 پایگاه است.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس با اشاره به اینکه تقویت بنیه علمی بسیج و شناسایی مخترعین و نخبگان از اهداف این پایگاه ها است، افزود: پنج کارگروه در این سازمان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه پژوهشکده مطالعات و تحقیقات، ارتباطات با 12 قشر دانشور بسیج و فعالیت خبرگزاری علم و فناوری از مهمترین فعالیت های ماست، اظهار کرد: 10 مرکز رشد با هدف حمایت از بسیجیان نخبه علمی راه اندازی شده است.

قاسمی افزود: در گام اول سه و نیم و پنج میلیون تومان و در مرحله صنعتی و نیم حرفه ای 60 میلیون تومان به بالا به صورت بلاعوض بین نخبگان توزیع می شود که در مرحله صنعتی باید کارگروه تاییدیه بدهد و یک سازمان هم باید اعلام نیاز کند.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس با اشاره به اینکه هر شرکت و فردی صاحب ایده باشد، به وسع سازمان از آنان حمایت می کنیم، اظهار کرد: همانطور که از سال 42 مبنای انقلاب پایه ریزی شد و در سال 57 به نتیجه رسید، امروز هم می بینیم در حوزه علمی هم به جهاد نیاز داریم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه سازمان بر اساس رسالت هایی که دارد به مسئله علم و فناوری کمک می کند، افزود: جسنواره «جهادگران علم و فناوری» با هدف امید آفرینی در جامعه نخبگانی ایجاد شده است و همواره ما به دنبال هم افزایی هستیم و این جشنواره با حضور سردار بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس و سردار رحیمی، مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور برگزار می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط کرونایی برای عموم به صورت مجازی و حضور 40 نفر از برگزیدگان برگزار می شود و در این جشنواره 2 نفر از برترین های کنکور، 12 قشر دانشور، پنج ناحیه برتر و سه خبرنگار برتر خبرگزاری علم و فناوری تجلیل می شود.

قاسمی با تاکید بر اینکه افتتاح دومین پایگاه علمی وقفی را در شهرستان زرین دست افتتاح خواهیم داشت، اظهار کرد: رونمایی از کتاب در حاشیه این جشنواره خواهیم داشت و اولین مرکز نوآوری در جنوب کشور را در فارس ایجاد خواهیم کرد که این مرکز در سال 1400 به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه در ایام دهه فجر برنامه های ویژه ای اجرا می شود، افزود: امیدوارم بتوانیم در راستای چرخه علم و فناوری قدم های زیادی برداریم.

 

کد خبر 1020998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha