برگزاری بیش از ۱۶۰۰  برنامه در ۴۱ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس

کامرانی گفت: همزمان با دهه فجر در ۴۱ مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس یک هزار و ۶۴۰ برنامه فرهنگی، هنری و ادبی اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سعیدرضا کامرانی»، امروز (شنبه 11 بهمن) با اشاره به اینکه بهترین سرمایه هر خانواده کودکان و نوجوانان است، گفت: به کودکان و نوجوانان توجه خوبی نشده است.

مسئول کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه فجر فارس با اشاره به اینکه باید کودکان و نوجوانان با آموزه های دینی و اسلامی تربیت کنیم از این رو مسئولین کارگروه تخصصی کودک و نوجوان ستاد دهه فجر فارس به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سپرده شده است، افزود: در راستای ایجاد فضای نشاط و امید همه ما موظفیم این شادی و نشاط را در سطح افکار عمومی جامعه تسری دهیم.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با اشاره به اینکه افزایش سطح آشنایی و معرفتی کودکان و نوجوانان با آرمان های انقلاب اسلامی و همچنین  فراهم سازی زمینه حضور پرشور کودکان و نوجوانان در برنامه های ملی و مذهبی از اهداف این کارگروه است، یادآور شد: برنامه ریزی و بستر سازی مناسب برای آموزش کودکان و نوجوانان با آرمان های انقلاب اسلامی و بهره گیری از جذابیت های مورد پسند متناسب با فضای فکری کودکان و نوجوانان برای معرفی بهتر آرمان ها از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه همزمان با دهه فجر در 41 مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس یک هزار و 640 برنامه فرهنگی، هنری و ادبی اجرا خواهد شد، تاکید کرد: در بخش عمرانی سالن اختصاصی در رابطه با قصه گویی را افتتاح خواهیم کرد و ساختمان خیرساز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اوز هم به بهره برداری می رسد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با اشاره به اینکه 2 جلد کتاب در مرکز آفرینش های ادبی کانون کودکان و نوجوانان فارس تهیه شده است، افزود: مجموعه شعر با نام «رد پای گیلاس» و مجموعه قصه به نام «قصه سیب» رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه «از پیله تا پروانه» روایت 10 قصه با 10 لهجه است که در 10 نقطه فارس از جمله شیراز، نی ریز، فراشبند، کازرون، لار و نقاط عشایری خواهیم داشت، تاکید کرد: اجرای قصه های انقلابی توسط پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها و خلق آثار و کاردستی با موضوع دهه فجر از جمله برنامه هایی است در دهه فجر برگزار می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه یکسری کارگاه تخصصی به صورت مجازی برگزار می شود، در زمستان پنج برابر تابستان فعالیت کارگاه های تخصصی آنلاین را شاهد بودیم، اضافه کرد: دوره های مختلف نظیر، 41 کارگاه برخط در فضای حجم سازی، «سرزمین قصه ها»، پته دوزی، نقاشی، تصویر سازی، هنرهای تجسمی، اصول عکاسی، سفال، طراحی، نقاشی ذهنی، داستان نویسی، پویا نمایی، شعر خوانی و شعر سرایی در این ایام برگزار می شود.

وی گفت: در بسیاری از نقاط استان فارس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود ندارد و فضای مجازی باعث شده است تا به تمام نقاط فارس ورود پیدا کرده اما امیدوارم به زودی کرونا از بین برود تا بتوانیم برنامه های حضوری را برگزار کنیم.

 

کد خبر 1021028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha