تعلیق حساب کاربری حزب تندروی اسپانیا در توئیتر به دلیل کمپین ضد اسلامی

شبکه توئیتر حساب کاربری حزب راستگرای تندروی اسپانیا را به دلیل راه اندازی کمپین ضد اسلامی به حالت تعلیق در آورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، شبکه ارتباط اجتماعی «توئیتر» به طور موقت فعالیت حساب کاربری رسمی  حزب راستگرای تندروی «وُکس» اسپانیا را به دلیل راه اندازی کمپین ضد اسلامی متوقف کرد.

 

این شبکه در بیانیه ای اعلام کرد: حزب وُکس قوانین این شبکه مبنی بر ممنوعیت سخنان انزجارطلبانه را نقض کرد و کمپینی ضد اسلامی را با عنوان «نه به اسلام سازی» در صحفه خود در توئیتر به راه انداخت.

 

این حزب روز پنجشنبه گذشته این کمپین را درچارچوب تبلیغات انتخاباتی  برای آماده سازی انتخابات قانونگذاری محلی در منطقه کاتالونیا که قرار است در 14 فوریه برگزار شود، آغاز کرد.

 

این حزب در پست های توئیتر خود مهاجران و مسلمانان آفریقای شمالی را هدف قرار دادند و آنها را به دست داشتن در جرایمی در مناطق کاتالونیا و جزایر قناری متهم کرده است.

 

سانتیاگو آباسکال، رهبر این حزب در واکنش به تصمیم توئیتر، گفت: این حزب شکایت قضایی را علیه این شبکه ارایه خواهد کرد.

 

وی در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت: توئیتر با اعمال سانسور دموکراسی به آزادی حمله می کند.

 

آباسکال افزود: توئیتر امروز بازی خشن را انجام می دهد. برخی ما را سنگسار می کنند، برخی ما را شیطان می کنند، برخی دیگر نیز ما را بازی می دهند. ما را ساکت می کنند، زیرا ما از خود دفاع می کنیم.

 

منابع معتبر در این حزب اعلام کردند: ممنوعیت ورود حساب این حزب به توئیتر به مدت شش روز ادامه خواهد داشت.

 

این دومین باراست که توئیتر حساب کاربری این حزب را به حالت تعلیق درآورده است. اولین بار در ژانویه 2020 میلادی به دلیل سخنان نژادپرستانه این حساب به حالت تعلیق درآمده بود.

کد خبر 1021044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha