برگزاری مسابقه قرآنی «شهید حاج ابومهدی المهندس» در نجف اشرف

مسابقه قرآنی «شهید حاج ابومهدی المهندس» با حضور ۱۰۰ حافظ قرآن کریم در نجف اشرف برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از qafqn، اتحادیه قرآنی ها در نجف اشرف مسابقه حفظ قرآن «شهید حاج ابومهدی المهندس» با نظارت موسسه قرآنی «بصائر» و با همکاری انجمن قرآنی ها در واسط برگزار شد.

 

فعالیت های این مسابقه در مرکز آماده سازی و توسعه داخل حسینیه فاطمه الزهراء(ع) در منطقه ابوخالد برگزار شد. در این مسابقه یک‌صد حافظ قرآن از سراسر استان نجف اشرف شرکت کردند.

 

این مسابقه در رشته های حفظ یک جزء، حفظ پنج جزء و حفظ 10 جزء برگزار شد. 15 حافظ از این رشته به مرحله نهایی صعود می کنند و برای رتبه های اول با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

 

هیئت داوران این مسابقه متشکل از استاد «شیخ ابو احسان البصری»، «صفاء الحمدانی»، «ماهر الحمیری» برای کیفیت حفظ، «سید سجاد البعاج» برای قواعد تجوید، «سید محمد زکی الناجی» برای وقف و ابتداء، «امیر کسار» برای صوت، «سید شبیر الحسنی» در نغم قرآنی است.

 

این مسابقه با هدف ترویج فرهنگ قرآنی، کشف استعداد های قرآنی، آشنایی بیشتر با قرآن، ارتقای سطح قاریان و حافظان قرآن و تدبر در مفاهیم قرآن برگزار شد.

 

در همین حال، انجمن قرآنی ها مسابقه دیگر قرآنی به نام شهید ابومهدی المهندس را در استان ذی قار با همکاری موسسه ها و تجمع های قرآنی در عراق برگزار کرد.

 

تعداد شرکت کنندگان در این مسابقه از بیش از 40 منطقه از استان ذی قار شرکت کردند.

کد خبر 1021078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha