پرداخت ۲۸ میلیارد تومان کمک هزینه درمان به بیماران خاص در گیلان

محمدی از پرداخت حدود ۲۸ میلیارد تومان از ابتدای سال تاکنون برای درمان بیماران خاص در گیلان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت: «جمشید محمدی » امروز(شنبه، ۱۱ بهمن) در جلسه شورای اداری گیلان در سالن الغدیر استانداری با تبریک دهه فجر بیمه سلامت را از بیمه های پایه کشور دانست و گفت: نیمی از جمعیت گیلان معادل یک میلیون و ۲۴۰ هزار نفر در قالب پنج صندوق تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

 

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با بیان اینکه قراردادهای همکاری با دستگاه های مختلف داریم افزود: هزار و ۶۰۷ موسسه و مراکز درمانی گیلان تحت قرارداد بیمه سلامت هستند.

 

وی با اعلام اینکه ۶۵ دفتر پیشخوان در استان فرآیند ثبت نام بیمه سلامت را انجام می دهند اظهارداشت: ۲ هزار و ۸۹۹ بیمار خاص هموفیلی تالاسمی پیوند کلیه و ... تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

 

محمدی افزود: در سال جاری حدود ۲۸ میلیارد تومان به طور میانگین هر فرد یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان از ابتدای سال برای درمان بیماران خاص پرداخت شده است.

 

وی با بیان اینکه ۱۷۷ مرکز جامع سلامت و حدود ۳۰۰ پزشک و ۴۷ ماما در طرح پزشک خانواده مشارکت دارند اذعان کرد: بیمه شدگان بیمه سلامت صد درصد تحت  پوشش پزشک خانواده بوده و ماهانه حدود چهار میلیارد تومان هزینه این پزشکان پرداخت می شود.

 

مدیرکل بیمه سلامت با تصریح اینکه افرادی که از هیچ بیمه ای برخوردار نیستند می توانند تا پایان سال دفترچه بیمه همگانی را رایگان دریافت کنند افزود: با اجرای این طرح، در صدور دفترچه بیمه همگانی با رشد ۴۷ درصدی مواجه بودیم که ۱۴۷ هزار نفر از دفترچه بیمه همگانی به صورت رایگان بهره مند شدند.


وی با تاکید بر اینکه همه مردم باید دارای پرونده سلامت باشند افزود: به منظور رصد بیماری های گوناگون باید شناسنامه ای از بیماران استان موجود باشد که بیمه سلامت با الکترونیک کردن اسناد بیماران این طرح را آغاز کرده است.

 

محمدی ادامه داد: تدوین پرونده الکترونیک سلامت در بخش دولتی پایان یافته و تا پایان امسال هم در بیمارستان های خصوصی پایان می یابد.

 

وی با اشاره به آغاز اجرای رسمی طرح نسخه الکترونیک از تیرماه اذعان کرد: گام اول طرح، حذف تدریجی دفترچه های کاغذی است که توانستیم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی این طرح را اجرا کنیم که پیشرفت مطلوبی دارد و از الزامات  برنامه های ششم توسعه است.

 

مدیرکل بیمه سلامت گیلان ادامه داد: از ۸۴۶ پزشک طرف قرارداد با بیمه سلامت ۷۴۰ پزشک به این طرح پیوستند که ۸۸ درصد پزشکان طرف قرارداد را شامل می شود.

 

وی تاکید کرد: داروخانه ها ۹۰ درصد و آزمایشگاه ها و مراکز تصویربرداری صددرصد همکاری دارند.

 

محمدی با بیان اینکه از دغدغه های استان مطالبات بیمه سلامت است اذعان کرد: حدود ۳۹۰ میلیارد تومان از مطالبات سال گذشته و امسال را پرداخت کردیم. برخی از داروخانه ها از سال ۹۷ هم مطالبات داشتند که امیدواریم به وضعیت مطلوب برسیم.

 

وی در پایان با اشاره به پرداخت هزینه بیماران کرونایی خاطرنشان ساخت: ۶ هزار و ۵۳۷ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری شدند که ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بابت خدمات بیمه کرونایی پرداخت شده است.

 

 

 

 

کد خبر 1021116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha