ترغیب مشترکان پرمصرف خانگی برای ایجاد سامانه خورشیدی در طرح «برق امید»

زراعت پیشه گفت: طرح «برق امید» برای ترغیب مشترکان پرمصرف خانگی برای ایجاد سامانه خورشیدی کوچک مقیاس توسط وزارت نیرو در نظر گرفته شده است و سامانه خورشیدی با ظرفیت ۶۰۰ تا ۷۰۰ وات ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «جلال زراعت پیشه»، امروز (شنبه 11 بهمن) با اشاره به توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک در جمع خبرنگاران گفت: توسعه این نیروگاه‌ها، موجب سپردن کار مردم به مردم خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز افزود: شرکت توزیع نیروی برق شیراز با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به توسعه نیروگاه های مقیاس کوچک پرداخته و هفت واحد نیروگاهی گازی نیز در سال های اخیر ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: ایجاد نیروگاه های مقیاس کوچک با مشارکت سرمایه گذار، موجب رفع نیازهای موجود در شهرک ها و نواحی صنعتی در مناطق صنعتی و مراکز پر مصرف می شود و موجب ارتقای قابليت اطمینان شبکه برق خواهد شد.

زراعت پیشه تاکید کرد: ایجاد این نیروگاه ها به طور توام به تولید برق و حرارت می پردازد که سبب افزایش بازدهی انرژی نیروگاه و ارتقای بهره وری نیز می شود و در کاهش گازهای گلخانه ای، ایجاد اشتغال و ... نیز سهم موثری دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح سامانه خورشیدی کوچک مقیاس بیان کرد: این طرح با نام «برق امید» برای ترغیب مشترکان پرمصرف خانگی برای ایجاد سامانه خورشیدی کوچک مقیاس توسط وزارت نیرو در نظر گرفته شده است تا مشترکان پر مصرف با حمایت دولت سامانه خورشیدی با ظرفیت 600 تا 700 وات ایجاد کنند.

«علیرضا خواجه» نیز در این نشست گفت: ایجاد مولدهای مقیاس کوچک باعث توسعه اقدامات محیط زیستی و نیروگاه های تجدیدپذیر می شود.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق شیراز ادامه داد: شیراز در زمینه ایجاد نیروگاه های تجدیدپذیر با استفاده از انرژی های خورشیدی، بادی، آبی و بیوگاز در کشور پیشتاز است و نخستین نیروگاه بیوگاز کشور با ظرفیت یک مگاوات را در سایت دفع زباله «برمشور» راه اندازی کرده است.

وی تصریح کرد: ایجاد این نیروگاه های تجدیدپذیر در تامین برق مطمئن و پایدار نقش موثری داشته و رضایت سرمایه گذاران را در پی داشته است.

خواجه اعلام کرد: متقاضیان این نیروگاه ها می توانند درخواست غیرحضوری خود را از طريق سامانه «مهرسان» سایت شرکت توزیع نیروی برق شیراز در آدرس  www.shirazedc.co.ir ثبت کنند و با احداث نیروگاه خورشیدی روی پشت بام منازل خود نیز به درآمد پایدار دست یابند.

کد خبر 1021154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha