کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در سقز برگزار شد

کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی، به منظور ارتقا آگاه‌سازی و توانمند‌سازی جامعه شاهد و ایثارگر شهرستان سقز در این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام برومند رازیانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی سقز در حاشیه برگزاری این کارگاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار داشت: آگاهی بخشی به جامعه بخصوص نسل جوان در زمینه مواد مخدر و کاهش آسیب‌های اجتماعی امری ضروری است و این آگاهی بخشی به مردم و جوانان برای مقابله با اعتیاد مهمترین گام در راستای پیشگیری از اعتیاد در جامعه است.

 

وی اذعان داشت: فرهنگ‌سازی و برگزاری چنین کارگاههای آموزشی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش محوری دارد، همچنین در حوزه آسیب‌های اجتماعی می‌توان از ظرفیت‌های بوجود آمده در رسیدن به اهداف خود استفاده کرد.

 

وی گفت: اعتیاد، تهاجم فرهنگی است و اجرای برنامه‌های دقیق با ظرفیت‌های تشکل‌ها، جامعه را در برابر آن مصون می‌کند و مهمترین راهکار مبارزه با مواد مخدر، اقدامات پیشگیرانه با همراهی خانواده‌هاست.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سقز عنوان کرد: مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازمند تعامل و هم‌اندیشی و ارائه راهکارهای تاثیرگذار بوده که دستگاهها و ارگان‌های مختلف می‌توانند، مکمل یکدیگر باشند و شاخص‌های خدمات را در اجتماع ارتقاء بخشند.

 

حجت‌الاسلام رازیانی برگزاری کارگاه‌های آموزشی را گامی ارزشمند برای توانمندسازی خانواده‌ها در مقابل آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: خانواده‌ها باید بتوانند با فرزندان خود در درون خانواده ارتباط مناسبی برقرار کنند و با استفاده از شیوه‌های تربیت دینی و اسلامی فرزندان خود را از آسیب‌های تهاجم فرهنگی در امان نگه دارند.

 

وی گفت: آموزش و آگاهی بخشی نسبت به شناخت آسیب‌های اجتماعی، از اهمیت بسزایی برخوردار است و آثار این آموزش‌ها در سلامت خانواده‌ها موثر است.

 

وی به راه‌اندازی دو پایگاه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و برگزاری کارگاه آموزشی در محلات کم برخوردار و حاشیه‌ای سقز توسط این اداره اشاره کرد و گفت: کارگاه‌های آموزشی و مشاوره چهره به چهره از فعالیت‌های مستمر این دو پایگاه است.

کد خبر 1021158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha