جشنواره ملی «برای مادر» برگزار می‌شود

جشنواره ملی «برای مادر» به مناسبت هم‌زمان با سالروز میلاد پرخیروبرکت حضرت فاطمه (س) با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، جشنواره «برای مادر»، به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و گرامیداشت روز مادر به‌صورت ملی و استانی برگزار می‌شود.

 

بخش اول این جشنواره، در راستای معرفت افزایی شیعیان و محبان اهل‌بیت(ع) نسبت به حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها است و در این محور مسابقه کتاب‌خوانی در سه بخش کودک، نوجوان و عمومی به ترتیب از کتاب‌های «فاطمه و فاطمه» با موضوع شباهت‌های حضرت معصومه سلام‌الله علیها با حضرت زهرا سلام‌الله علیها، «مهربانو» با محوریت روایت روزهای مهم زندگانی حضرت زهرا سلام‌الله علیها و «محبوبه عرش» برگزار می‌شود.

 

پویش «برای مادر» محور دیگر این جشنواره است و شرکت‌کنندگان باید خدمتی به مادران خود ارائه دهند و محتوایی شامل فیلم، عکس و نوشته در این راستا تهیه کنند که شامل خدمتی برای مادرم، جشن و تزئین منزل برای مادرم، هدیه‌ای برای مادرم، نامه‌ای برای مادرم، مهرورزی برای مادرم، دعایی برای مادرم، تکریم مادران سالمند، تکریم مادران شهدا، نذری برای مادرم و ثوابی برای مادرم است.

 

لازم به کر است طرح تکریم مادران با مشارکت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در سطح ملی  برگزار می شود که شامل تجلیل از مادران شهدا، مادران زیر ۳۵ سال که بیش از چهار فرزند دارند و مادران جوان فعال در عرصه‌های اجتماعی و جهادی است وعلاقه مندان برای شرکت در این بخش از جشنواره و مسابقه کتابخوانی، از ۱۰ الی ۲۲ بهمن ماه فرصت دارند به آدرس اینترنتی keramat.amfm.ir مراجعه کنند.

 

این برنامه در سطح استانی نیز با محوریت آستان مقدس با عنوان «جشن برای مادر» و هشتمین همایش «اسوه‌های صبر و استقامت» در شبستان حضرت زهرا سلام‌الله علیها حرم مطهر در سالروز میلاد حضرت زهرا(س)برگزار می‌شود.

کد خبر 1021175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha