رهبران مذهبی سوئیس: ممنوعیت برقع نقض آزادی مذهب است

کلیسای کاتولیک سوئیس در مخالفت با ممنوعیت پیشنهادی حجاب مسلمانان به گروههای مذهبی دیگر پیوست و استدلال کرد که این امر به طور نامتناسب آزادی مذهب را محدود می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « catholicphilly»، کلیسای کاتولیک سوئیس در مخالفت با ممنوعیت پیشنهادی حجاب مسلمانان به گروههای مذهبی دیگر پیوست و استدلال کرد که این امر به طور نامتناسب آزادی مذهب را محدود می کند.

 

این بیانیه در بحبوحه تدارکات همه پرسی 7 مارس در مورد قانون منع پوشاندن صورت در مکان های عمومی که توسط اعضای حزب خلق راست میانه سوئیس پیشنهاد شده است در وب سایت اتحادیه اسقف ها منتشر شد.

 

اسقف ها در این بیانیه با اشاره به اینکه آزادی در انتخاب و شکل گیری شیوه های زندگی ، سبک های زندگی و جهت گیری ها یک ارزش اصلی دموکراسی در سوئیس است ، افزودند که رهبران مذهبی همه تلاش ها با انگیزه های ایدئولوژیک و سیاسی را برای دخالت در مناسک مذهبی محافظت شده بر اساس قانون اساسی را رد می کنند.

 

بیانیه اسقف ها همچنین توسط رهبران پروتستان ، ارتدکس ، مسلمان و یهودی امضا شد.

 

پیش از این نیز ممنوعیت مناره های مساجد که توسط حزب خلق سوئیس مطرح شده بود در همه پرسی سال 2009 به تصویب رسید.

 

کلیسا و رهبران مذهبی گفتند که مدل های مربوط مربوط به پوشاندن صورت و بدندر میان جوامع مذهبی متفاوت است و باید به همه انواع این پوشش ها احترام گذاشته شود.

کد خبر 1021284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha