پروژه های دهه فجر در انزلی با ۱۰۸ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری می رسد

میرغضنفری گفت: به علت تغییر در تعداد پروژه های شهرستان انزلی امسال حدود ۶۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «اسماعیل میر غضنفری» امروز(شنبه،۱۱بهمن) در جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان که به میزبانی انزلی در فرمانداری این شهرستان تشکیل شد، تصریح کرد: بسیاری از سرمایه گذاران دسترسی آسانی به نماینده عالی دولت و دستگاه‌های اجرایی ندارند لذا فرمانداری آماده است تا برای بررسی میدانی مشکلات سرمایه گذاران جلسات خود را به صورت میدانی در محل آن شرکت ها برگزار کند. 


فرماندار انزلی اظهار داشت: بسیاری از مدیران این شرکت‌ها نسبت به خواسته ها و مشکلات قانونی خود توجیه نیستند برای آنکه به خواسته هایشان دست یابند و به منظور حل بخش عمده ای از موضوعات دست و پاگیر جلسه بعدی این کار گروه با بازدید میدانی همراه خواهد بود.


وی با تاکید بر لزوم حفظ بیت المال متذکر شد: از بانک های عامل می خواهم پس از پرداخت تسهیلات بر نحوه هزینه کرد آن نظارت داشته باشند.


میرغضنفری اشاره به تذکرات مقام رهبری در خصوص بیان عملکردها توسط دستگاهها و نهادها، خاطر نشان کرد: ادارات و دستگاه‌های بخش تولید آمادگی داشته باشند در جلسات شورای اداری و یا تریبون نماز جمعه عملکرد خود را گزارش دهند.


وی در خصوص راه اندازی کسب و کارهای خرد و خانوادگی نیز گفت: تجربه سالهای گذشته نشان داده که در راه اندازی کسب و کارهای بزرگ به هر دلیلی نتوانسته ایم به طور شایسته موفق ظاهر شویم و اکنون دنیا نیز روی به کسب و کارهای کوچک و خانوادگی آورده است. ساختار بومی در شهرستان بندرانزلی پتانسیل لازم را در این حوزه دارد تا بتواند در این زمینه کارآمد ظاهر شود.

 

*خدمتگزاری به مردم در معارف دینی دارای فضیلت است
امام جمعه بندر انزلی در این جلسه خدمتگزاری به مردم را در معارف دینی دارای فصیلت عنوان کرد و اظهار داشت: مجموعه های خدمت رسان که رویکرد خدمتگزاری به نظام اسلامی و مردم را دنبال می کنند، رضایت و عدم رضایت مردم از نحوه عملکرد آنها نقش بسیار مهم و قابل توجهی در مراجعه افراد و تکریم ارباب رجوع دارد. از همین رو باید با ارباب رجوع با ملاطفت برخورد شود‌


حجت الاسلام «عبدالجواد شمس الدین» اضافه کرد: انگیزه های درونی در رفع مشکل تسهیل بخش خواهد بود و مردم را نسبت به موانع بر سر راه آگاه می‌کند. برخورد یک مامور  پای نظام نوشته می‌شود لذا توجه همکاران برای گره گشایی از کار مردم بسیار مهم بوده و باید در دستور کار خدمت ما خدمتگزاران قرار گیرد.


وی بر حفظ بیت المال و سرمایه‌های مالی و معنوی کشور تاکید کرد و افزود: باید در حفظ بیت‌المال دقت زیادی داشته باشید و از هدر رفت امکانات و سرمایه‌ها شهرستان جلوگیری کنید. پاسخگویی به اتلاف بیت المال برای ما بسیار سنگین خواهد بود.


وی افزود: انزلی نسبت به ظرفیت، توانمندی و جایگاهی که در بین شهرستان‌های استان دارد متاسفانه آنچنان که شایسته است مورد توجه قرار نگرفته و سهمیه شهرستان از منابع استانی و ملی به خوبی استیفا نشده است.


حجت الاسلام شمس الدین تصریح کرد: شایسته است در کنار این شورا و رفع مشکلات هم افزایی نیز داشته باشیم. اگر بناست کارآفرینی شود افراد تحت پوشش بهزیستی هم از این اعتبار سهمی داشته باشند تا بتوانند شغل ایجاد کرده و کارآفرینی کنند.


کد خبر 1021289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha