پروژه ایستگاه پمپاژ و خط لوله افزایش ظرفیت کانال آب ML حمیدیه به بهره‌برداری رسید

پروژه ایستگاه پمپاژ و خط لوله افزایش ظرفیت کانال آب ML حمیدیه ظهر امروز (شنبه ۱۱ بهمن) با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و شریعتی استاندار خوزستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «آرش محجوبی» ظهر امروز (شنبه ۱۱ بهمن) در حاشیه آیین بهره برداری از پروژه ایستگاه پمپاژ و خط لوله افزایش ظرفیت کانال آب ML حمیدیه اظهار کرد: پروژه احداث ایستگاه و پمپاژ آبیاری بر روی کانال شهید چمران و انتقال آن به ML حمیدیه است.

 

معاون شبکه های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان افزود: این ایستگاه پمپاژ بر اساس ظرفیت ۱.۲ مترمکعب بر ثانیه احداث شده و کمبود آبی که در ساحل چپ حمیدیه اراضی کشاورزی در تابستان و زمستان وجود داشت را مرتفع می کند و علاوه بر آن می تواند از اراضی فاز ۲ طرح مقام معظم رهبری که قرار بر احداث است تامین آب کند.

 

وی با بیان اینکه پس از تخصیص اعتبار لازم برای احداث شبکه های اصلی و فرعی در فاز ۲ طرح ۵۵۰ هزار هکتاری شبکه مدرن احداث و به اراضی کشاورزی افزوده خواهد شد اضافه کرد: مساحت این طرح یک هزار و ۵۰۰ هکتار است که
علاوه بر آن به علت سیل ۹۸ و خسارات وارد شده و رسوب رودخانه کرخه طرح دیگری اجرا شد که لایروبی کانال شهید چمران را انجام می دهد و همچنین انتقال آب به اراضی حمیدیه، دشت آزادگان و هویزه دارد.

 

محجوبی تصریح کرد: علاوه بر آن با این پروژه یک هزار و ۵۰۰ هکتار دیگر که در جمع سه هزار هکتار افزایش سطح زیرکشت داشتیم که به علت لایروبی و کانال ارتباطی فاضل که از کانال سلمان و کانال شهید چمران به رودخانه کرخه نور تزریق شد.

 

کد خبر 1021294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha