دوره آموزشی امداد و نجات ویژه طلاب و روحانیون برگزار شد

غلامی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی امداد و نجات ویژه طلاب و روحانیون گفت: رعایت اقدامات شرعی در حوادث توسط امدادگران بسیار اهمیت دارد و حضور طلاب در جمع داوطلبان ما را به این مقصود می رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت،«سیاوش غلامی» امروز( شنبه، ۱۱ بهمن) در آیین افتتاحیه دوره آموزشی طلاب برادر استان گیلان با بیان اینکه این دوره آموزشی و آزمون امداد و نجات به میزبانی دفتر نمایندگی ولی فقیه جمعیت هلال احمر استان گیلان برگزار شد گفت: در این دوره با حضور ۲۰ تن از طلاب و روحانیون استان در مرکز علمی کاربردی جمعیت هلال احمر برگزار شد.



مدیرعامل حمعیت هلال احمر گیلان هدف از برگزاری این دوره آموزشی را حضور طلاب در جمعیت هلال احمر و تامین بخشی از مربیان جمعیت از کانون طلاب عنوان کرد و افزود: حضور روحانیون داوطلب در جمعیت هلال احمر بسیار ارزشمند است.



غلامی حضور روحانیت داوطلب را موجب مباهات و تشخص برای جمعیت دانست و اضافه کرد: رعایت اقدامات شرعی در حوادث توسط امدادگران بسیار اهمیت دارد و ما با یاد گرفتن علوم و معارف اول به خودمان کمک می کنیم، از این رو حضور روحانیون و طلاب در جمعیت ضروری است.

 

*جمعیت هلال احمر بر پایه خدمات اجتماعی و داوطلب محور است

حجت الاسلام «امیر چهری» نیز در این دوره آموزشی بیان کرد: نقش طلاب در اشاعه فرهنگ انسانیت و نوع دوستی بسیار پر رنگ است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: طلاب و روحانیون در طول تاریخ همیشه پاسدار جریان ایمان و معنویت بوده و هستند و با حضور در هلال احمر نیز در کنار سایر داوطلبان به ارایه خدمات اجتماعی می پردازند چرا که اساسا اسلام دین کمک و خدمت به انسان هاست.



وی اصول و اهداف جمعیت هلال احمر را بر پایه خدمات اجتماعی و داوطلب محور بیان کرد و خاطرنشان ساخت: روحانیت با حضور در هلال احمر می توانند بیشتر به مردم خدمت کنند و در زمان بروز حادثه نیز با حضور در جمع مصیبت دیدگان روحیه ایمان، صبر و گذر از بحران و سختی را بین مردم تقویت می کنند.

کد خبر 1021302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha