۴۱۲ زندانی جرایم غیرعمد در گیلان چشم انتظار کمک خیران

یزدانی با بیان اینکه ۴۱۲ زندانی جرایم غیرعمد در گیلان چشم انتظار کمک خیران هستند گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰۷ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگرداندیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علیرضا یزدانی» امروز(شنبه، ۱۱ بهمن)در جلسه شورای اداری گیلان با بیان اینکه جرایم غیرعمد مربوط به بدهکاران مالی است گفت: زندانیان جرایم غیرعمد دو دسته هستند که یکی شامل جرائمی است که مشمول دیه می شود و دسته دیگر شامل بدهکاران مهریه، نفقه و چک‌های بلامحل است.

 

مدیرعامل ستاد دیه گیلان قتل شبه عمد را گروهی دیگر از جرایم غیرعمد برشمرد و افزود: امسال به همت خیرین سه نفر از جرایم قتل شبه عمد را در استان آزاد کرده و به آغوش خانواده‌هایشان بازگرداندیم.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته ستاد دست گیلان ۴۱۱ زندانی جرایم غیر عمد را با ۱۳۵ میلیارد تومان بدهکاری از زندان رها کرد اظهارداشت: از این میزان بدهی، با دعوت از شاکیان و ترغیب جهت بخشش و گذشت حدود ۳۴ درصد اخذ گذشت گرفتیم.

 

یزدانی با بیان اینکه سال گذشته ‌گیلان جزو سه استان برتر کشور در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بعد از تهران و اصفهان بود تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۰۷ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را که ۲۲۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بدهی داشتند به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگرداندیم.

 

وی از رشد بخشش شاکیان در سال جاری خبرداد و بیان کرد: با همت خیرین توانستیم در میزان بدهی‌ها ۵۵ درصد گذشت گرفته و ۹ میلیارد و ۳۰۰ تومان کمک نقدی کنیم.

 


وی با بیان اینکه ۴۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در استان داریم درحالیکه طی دو سال گذشته ۸۰۰ نفر را آزاد کردیم گفت: در تلاشیم تا با کمک کارمندان استان در عید مبعث اکثریت این زندانیان را آزاد کنیم.

کد خبر 1021315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha