۲۵۷ میلیارد ریال تسهیلات روستایی و عشایری در گیلان پرداخت شد

علیزاده از پرداخت ۲۵۷ میلیارد ریال تسهیلات روستایی و عشایری در گیلان خبرداد و گفت: کارفرمایانی که فارغ التحصیلان بیکار و کارگرانی که پس از پرداخت ۳۶ ماه بیمه بیکار شده‌اند را به کار گیرند به مدت ۲ سال از پرداخت حق بیمه کارفرمایی معاف هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «عباس علیزاده» امروز (شنبه،۱۱بهمن) در جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان که به میزبانی انزلی در فرمانداری این شهرستان تشکیل شد، سهم استان گیلان را در این زمینه هزار و 802 مورد عنوان کرد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان اظهار داشت: تا کنون ۷۱۶ نفر در استان گیلان از این سهم استفاده کرده اند و انزلی از سهم ۷۲ نفری که به این شهرستان اختصاص  دارد توانسته ۴۲ نفر را جذب کند.

 

وی با اشاره به پرداخت ۲۵۷ میلیارد ریال تسهیلات روستایی و عشایری در استان گیلان، تصریح کرد: در شهرستان بندر انزلی برای اشتغال ۴۰۶ نفر تسهیلات پرداخت شد که از حیث پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری این شهرستان رتبه پنجم استان را دارد.

 

وی در خصوص تسهیلات حمایتی دولت از واحدهای آسیب دیده بر اثر بیماری کرونا نیز گفت: مبلغ درخواستی در این زمینه ۲۸ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۲۵ میلیارد تومان توسط بانکهای عامل پرداخت شده است.

 

علیزاده متذکر شد: بندرانزلی در بخش پرداخت تسهیلات به واحد های آسیب دیده از کرونا با جذب ۸۸ درصد اعتبارات در رتبه ۱۱ استان قرار دارد.

 

وی تصریح کرد: در حوزه مشاغل خانگی سه شرکت پشتیبان و ۲ شخص حقیقی تسهیلات پرداخت کرده و در نوبت پرداخت قرار دارند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان ادامه داد: در مجموع ۳۶۰ میلیون تومان تسهیلات به این شرکت ها و اشخاص با افراد تحت پوشش ۲۱ نفر در نظر گرفته شده که تاکنون ۲۲۰ میلیون تومان آن پرداخت شده است.

 

علیزاده تعهد اشتغال دستگاه های اجرایی در سال ۹۹ را نیز ۶۲۵ نفر و افراد ثبت شده در سامانه رصد انزلی را ۷۱۳ نفر اعلام کرد.

کد خبر 1021321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha