۸۸۵ پروژه عمرانی همزمان با دهه فجر افتتاح می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: در دهه فجر امسال ۸۸۵ طرح و پروژه عمرانی شهری و روستایی با اعتبار پنج هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان افتتاح می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «غلامرضا هوایی» عصر امروز شنبه (11 بهمن ماه) در نشست خبری با خبرنگاران بیان کرد: در دهه فجر امسال ۸۸۵ طرح و پروژه عمرانی شهری و روستایی با اعتبار پنج هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان افتتاح می شود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی افزود: صبح روز 12 بهمن، نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان به عنوان بزرگ ترین پروژه ملی استان با حضور رییس جمهوری به صورت ویدیو کنفرانس به بهره برداری خواهد رسید.

 

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت این پروژه هزار و 434 مگابایت است، اضافه کرد: مقدار ظرفیت تولیدی این سیکل ترکیبی 5 برابر مصرف برق استان است و در آینده از این لحاظ مشکلی برای راه اندازی کارخانجات صنعتی نخواهیم داشت.

 

به گفته هوایی پروژه نیروگاه شیروان مجهز به 6 واحد گازی و سه واحد بخار است و برای راه اندازی آن مبلغ 125 میلیون یورو اعتبار صرف شده، به همین دلیل می توان گفت که از جمله بزرگ ترین پروژه های مورد بهره برداری در کشور است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی، تعداد پروژه های آماده برای افتتاح در دهه فجر را در بجنورد 162، شیروان 115، اسفراین 142، جاجرم 62، گرمه 53، مانه و سملقان 124 و راز و جرگلان را 125 طرح و پروژه عمرانی اعلام کرد.

 

هوایی به راه اندازی مرکز درمانی بیماری های خاص بجنورد هم اشاره کرد و گفت: این مرکز در زمینی به مساحت چهار هزار و 200 مترمربع و با هزینه ای بالغ بر 60 میلیارد تومان آماده بهره برداری در دهه فجر است.

 

البته وی به پایان گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار هم اشاره کرد، ولی بر این نکته هم تأکید کرد که روستاهایی که در بند «ق» بودند مشمول این طرح شدند و در روستاهایی که پراکندگی خانه زیاد بود و طرح هادی عملیاتی نشده بود از این نعمت همچنان بی بهره هستند.

 

معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی، بالاخره از تأیید زمین برای ساخت ترمینال مرکز استان خبر داد و گفت: زمینی در غرب بجنورد مورد تأیید قرار گرفته است و در کمیسیون، رأی مثبت را از آن خودش کرد و طی دهه فجر این پروژه هم کلنگ زنی خواهد شد.

 

هوایی همچنین با اشاره به اینکه سپاه در حال حاضر تجهیزاتش را برای ساخت بیمارستان راز مستقر کرده است، اظهار کرد: مکان تأیید شده برای ساخت بیمارستان مورد تأیید مردم است و مشکلی از این جهت در منطقه وجود ندارد.

 

در ادامه وی ساخت مجموعه مفخم در بجنورد را یک اقدام مهم برای استان دانست و تأکید کرد که ما در این استان اصلأ مشکل تخت بیمارستانی نداریم، در عین حال بیمارستان امام رضا(ع) هم در مکان فعلی به قوت خود فعال خواهد بود.

 

هوایی به نقل از معاون وزیر راه و شهرسازی این وعده را هم داد که تا 31 تیرماه سال 1400 تمام محور بجنورد به جنگل گلستان چهار باند می شود و تا آخر سال هم 35 کیلومتر دیگر از این محور آسفالت می شود.

 

 

 

 

کد خبر 1021346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha