۸۵ هزار گیلانی بیمه روستایی هستند

قلی پور گفت: ۸۵ هزار گیلانی تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند.

«هانی قلی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر سابقه ۱۶ ساله دارد و از سال ۸۴ فعالیت این صندوق در استان گیلان آغاز شده است.

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گیلان با بیان اینکه در کشور ۶ میلیون روستایی واجد شرایط هستند که دولت آنها را بیمه می کند، افزود: از این میزان ۳۳۰ هزار خانوار مختص به استان گیلان است.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۸۵ هزار روستایی، کشاورز و عشایر گیلانی بیمه شده اند، تصریح کرد: در حال حاضر سه هزار و ۵۰۰ نفر در گیلان حقوق بازنشستگی، کارافتادگی و حقوق فوت سرپرست خانوار دریافت می کنند.

 

قلی پور با بیان اینکه در این طرح افراد ۱۸ تا ۵۰ سال مشمول صندوق بیمه می‌شوند، گفت: سالانه بین ۳۳۰ تا ۸۴۰ هزار تومان باید این افراد پرداخت کنند.

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گیلان افزود: استان گیلان از لحاظ جمعیت تحت پوشش در کشور رتبه دهم را دارد.

 

وی با اشاره به اینکه در شهرستان آستارا ۹ هزار نفر واجد شرایط هستند که دولت آنها را بیمه می کند، گفت: تاکنون در آستارا ۲ هزار نفر تحت پوشش این بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گرفته اند.

 

قلی پور خاطرنشان کرد: بندر آستارا در بحث تحت پوشش قرار دادن بیمه در استان رتبه پانزدهم را دارد.

کد خبر 1021396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha