بیش از هزار برنامه دهه فجر توسط سپاه ناحیه مرکزی رشت اجرا می شود

قاسمی با بیان اینکه امروز تحولات دنیا برگرفته از انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) است، از اجرای بیش از ۱۰۰۰ برنامه توسط سپاه ناحیه مرکزی رشت، در شهرستان رشت خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سید اکبر قاسمی» امروز(شنبه، ۱۱ بهمن) در جمع خبرنگاران ضمن تبریک دهه فجر با بیان اینکه امسال برنامه‌های دهه مبارک فجر متفاوت‌تر از سال‌های قبل است گفت:  برنامه‌های دهه فجر امسال با شعار «انقلاب اسلامی بالنده و مقتدر چون کوه استوار» برگزار می‌شود.

 

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با تصریح اینکه امام خمینی(ره) حاکمیت خدا را قبول کرد و مقابل رژیم ستمشاهی با حضور در صحنه ملت عزیز ایران توانست موفق شود افزود: امام خمینی(ره) یک رهبر الهی بود و فریادی که سر داد فریاد اسلام و انقلاب بود و به برکت نام او و فضای ایجاد شده و وحدت کلمه پیروزی ملت را رقم زند.

 

وی دهه فجر را خواستگاه ارزش های اسلامی و مقطع رهایی ملت ایران دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی تحولات عمده ای در کشور به وجود آورد که یکی از این تحولات، تبدیل سلطنت به حکومت مردم سالاری دینی بود.

 

قاسمی با بیان اینکه انقلاب اسلامی وابستگی را به استقلال و تحقیر شدگی را به اعتماد به نفس و احساس عزت تبدیل کرد اظهارداشت: مردم سالاری دینی یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی است. اسلام و انقلاب به ما جرأت و قدرت تحرک و جوشش علمی بخشید و امروز تحولاتی را که در دنیا شاهد هستیم برگرفته از انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) است.

 


فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با تأکید بر اینکه امروزه اسلام با سرعت در حال پیشروی است و غلبه بر چالش ها یکی از نقاط قوت ما بود افزود: گسترش خدمات ما قابل مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب نیست، پیشرفت های علمی در عرصه های مختلف، ایجاد زیر ساخت ها، ساخت کشور و نظام، ارتقای مراکز علمی یکی از نقاط قوت ما است.

 


وی با اشاره به دستاوردهای متعدد انقلاب اسلامی، تجدید حیات اسلام، جایگزینی اسلام ناب به جای اسلام آمریکایی، بیداری و انسجام مسلمانان، ایجاد ملت نمونه از صدر اسلام تاکنون، تحول رژیم ۲۵۰۰ساله شاهنشاهی به نظام اسلامی، قطع ایادی و چپاولگران، قطع دخالت بیگانگان، قطع نظام دوقطبی، حمایت از حقوق مستضعفان و پابرهنگان، وحدت شیعه و سنی، ثبات کشور در برابر توطئه، تشکیل نظام جمهوری اسلامی، مردمی شدن نظام، احیای حاکمیت ولایت فقیه را ازدستاوردهای سیاسی اعلام کرد.

 


سازندگی کشور با اولویت مناطق محروم، ساخت زیربناهای عظیم کشور، اهتمام به مناطق محروم، توسعه زیرساخت های شهری، حمایت از تولیدات داخلی، گسترش شبکه مخابراتی، احیای کشاورزی، سدسازی و آبرسانی به مناطق کم توسعه یافته و توسعه صنعت برق از دستاوردهای مهم اقتصادی است که در سخنان قاسمی مورد اشاره قرار گرفت.

 


فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه به موازات علم و پیشرفت های علمی باید پیشرفت های اخلاقی را نیز در نظر بگیریم اذعان کرد: در ارتقای عدالت اجتماعی و اقتصاد مقاومتی هنوز به نقطه هدف نرسیدیم.

 


وی با اشاره به دسیسه های دشمن که با شایعه پراکنی، ایجاد جنگ روانی در جامعه اسلامی و انقلاب را دنبال می‌کند، گفت: دشمن قصد دارد با ایجاد روحیه یأس و ناامیدی، تلاش برای ایجاد شک و تردید پیرامون ولایت فقیه، القای تزلزل و بی ثباتی نظام و ایجاد اختلاف بین مسئولان و جامعه مردم را نسبت به اصل ارزش های انقلاب ناامید کند لذا باید دستاوردهای این چند دهه را به سمع و نظر مردم برسانیم‌.

 

قااسمی در ادامه به برنامه های سپاه ناحیه مرکزی رشت در گرامیداشت چهل و دومین فجر انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: بیش از هزار برنامه در طول دهه مبارک فجر توسط سپاه ناحیه مرکزی رشت، پایگاه های بسیج، حوزه های مقاومت بسیج، مساجد و رده های قشری برگزار می شود.

 

وی برگزاری رزمایش در ۴۸نقطه از سطح شهر رشت، برگزاری رژه موتوری، نواختن زنگ انقلاب در مدارس پیش بینی شده و در شبکه‌ شاد، برگزاری نمایشگاه در سطح شهرداری رشت در قالب رادیو انقلاب و پنج غرفه نمایشگاه، توزیع بسته‌های معیشتی و غذای گرم توسط پایگاه های مقاومت بسیج، مسابقات ورزشی، تجلیل از مادران دانش آموز نمونه طرح شهید بهنام محمدی، برگزاری یادواره مجازی شهدای دانش آموز، برگزاری جلسه بصیرتی پیرامون انقلاب اسلامی توسط بسیج فرهنگیان و یادواره شهدا در بستر فضای مجازی، رزمایش بصیرتی در ۲۱ پایگاه مقاومت بسیج و مساجد، جشن میلاد کوثر و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، تجلیل از مجاهدان مقابله با کرونا، جشنواره صنایع دستی، ویزیت رایگان را از برنامه های دهه مبارک فجر اعلام کرد.

 

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت خاطرنشان کرد: جشن ولادت حضرت زهرا (س)، راه اندازی سیستم اتوماسیون اداری در حوزه ها، شب خاطره انقلاب اسلامی و دیدار با خانواده های شهدا، افتتاح پایگاه بسیج، توزیع مواد خوراکی، مسابقات نقاشی، نمایشگاه صنایع دستی و گل و گیاه، محفل انس با قرآن، نمایشگاه عفاف و حجاب، همایش معاونین پرورشی و دبیران آمادگی دفاعی، افتتاح ۱۰ واحد مسکن محرومین، تجلیل از خبرنگاران افتخاری بسیج و کارگاه آموزش خبرنگاری توسط روابط عمومی و راه‌اندازی پویش چله بیداری در فضای مجازی از دیگر برنامه های گرامیداشت ایام الله دهه فجر سال جاری است.

کد خبر 1021410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha