تدارک کانون های مساجد برای دهه فجر/ اجرای ۶۰۰ برنامه با رویکرد «ایران قوی»

حجت الاسلام سبزه کار از اجرای ۶۰۰ عنوان برنامه فرهنگی و هنری و بومی استان با رویکرد طرح ملی « ایران قوی» در دهه فجر انقلاب اسلامی به صورت مجازی و حضوری خبر داد.

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با اشاره به اینکه ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی همزمان با فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اجرای برنامه های متنوعی با رویکرد فرهنگی و هنری و بومی استان در قالب طرح «ایران قوی» را پیش بینی کرده است، گفت: امسال برای پیشگیری از شیوع کرونا، اغلب برنامه‌های هنری و فرهنگی کانون های مساجد در دهه فجر انقلاب اسلامی در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

 

مدیر ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی افزود: البته برخی برنامه های دهه فجر امسال با تعداد محدودی از افراد و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به برگزاری ۶۰۰ برنامه فرهنگی و هنری بچه های مسجد در ایام دهه فجر، ادامه داد: اجرای مسابقات قرآنی مدهامتان به صورت مجازی در ۱۰ رشته مختلف است که یکی از این رشته ها نقاشی با محوریت آیات قرآنی در موضوعات مسجد، نماز، همیاری و کمک به دیگران است و شرکت‌کنندگان باید آثار خود را در سامانه بچه‌های مسجد به آدرس bachehayemasjed.ir بارگذاری کنند.

 

حجت الاسلام سبزه کار از تجهیز هفت کانون فرهنگی و هنری مساجد در شهرستان های بیرجند، نهبندان و قاین با اعتبار بیش از ۲۰ میلیون تومان به مناسبت ایام الله دهه فجر خبر داد و گفت: ویژه برنامه ۱۰ شب ۱۰ کرسی تلاوت قرآن ویژه ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در تمام شهرستان ها برگزار خواهد شد.

 

مدیر ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری مسابقات متعدد ورزشی و فرهنگی در دهه فجر، تصریح کرد: مسابقات نقاشی کودکان و با موضوع دهه فجر و حضرت زهرا(س)، مسابقه روزنامه دیواری، مسابقه کتابخوانی، نشست های بصیرتی در کانون های فرهنگی هنری مناطق سفید و زرد با رعایت پروتکل های بهداشتی، برگزاری یادواره شهدای انقلاب، برگزاری محفل انس با قرآن، غبارروبی گلزار شهدای محله و تشکیل حلقه انقلاب شناسی در فضای مجازی، آذین بندی محلات و مساجد و دیدار با خانواده شهدا از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده کانون‌های مساجد استان در ایام‌الله فجر است.

 

وی از برپایی نمایشگاه مدافعان انقلاب، نمایشگاه کتاب و دستاوردهای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در دهه فجر خبر داد و بیان کرد: برنامه خوانش وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی (ره)، خلاصه نویسی کتاب و شنبه های کتاب با معرفی کتب متناسب با ایام الله دهه فجر نیز برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام سبزه کار ادامه داد: همچنین نمایشگاه هایی دیگر تحت عنوان نمایشگاه صنایع دستی و دستاوردهای انقلاب، نمایشگاه زندگی به سبک شهدا و معرفی کتاب‌های شهدا، نمایشگاه عکس شهیدان مدافع حرم و نمایشگاه بصیرت و مقاومت در این ایام الله برپا خواهد شد.

 

مدیر ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به اجرای گروه های سرود و تئاتر انقلابی در مسجد سطح استان، گفت: جشن انقلاب در روستاهای مرزی درح با رعایت کامل دستورالعمل های اجتماعی و فاصله گذاری اجتماعی در دهه فجر برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه شب شعر با موضوع دهه فجر و نقش حضرت زهرا (س) در شکل گیری اسلام در ایام الله دهه فجر برگزار خواهد شد، عنوان کرد: همچنین ختم ۱۱۴هزار صلوات هدیه به روح امام و شهدا و شهدای مقاومت، اجرای پویش هر خانه و کمک به خویشاوندان، اهدای ثواب قرائت طرح تلاوت نور به روح پرفتوح آن حضرت و امام و شهدای انقلاب و قرائت زیارت حضرت زهرا (س) را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای دهه فجر در کانون های فرهنگی و هنری مسجد است.

 

حجت الاسلام سبزه کار با اشاره به برگزاری ویژه برنامه سه شنبه های تکریم با محوریت تکریم ویژه از مادران و خواهران شهدا در دهه مبارک فجر، گفت: طنین انداز شدن گلبانگ «الله اکبر» به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی، کمک های مومنانه و معیشتی و اکران فیلم های جشنواره عمار در مساجد از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای اجرا در دهه فجر انقلاب اسلامی است.

 

مدیر ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با تأکید بر مردمی بودن و ایجاد روحیه امید و نشاط در اجرای برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی، افزود: در حال حاضر ۶۷۳ باب کانون فرهنگی هنری با عضویت حدود ۵۰ هزار نفر در سطح خراسان جنوبی وجود دارد که برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد در قالب طرح ایران قوی و سه شبستان و ۱۲ رواق دنبال می شود.

 

وی با اشاره به فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: خداوند در آیه ۲۵۷ سوره بقره می فرماید: «خداوند، ولی و سرپرست کسانی است که ایمان آورده‌اند؛ آنها را از ظلمتها، به سوی نور بیرون می‌برد. (اما) کسانی که کافر شدند، اولیای آنها طاغوتها هستند؛ که آنها را از نور، به سوی ظلمتها بیرون می‌برند؛ آنها اهل آتشند و همیشه در آن خواهند ماند».

 

حجت الاسلام سبزه کار  ادامه داد: در شرایط سخت آن روزگار و سلطه قدرت‏‌هاى استكبارى بر کشور، امام خمینی (ره) با چهار «آمن» یعنی با ایمان به خدا، ایمان به مردم، ایمان به هدف و  ایمان به راهی که انتخاب کرده بود، توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند.

 

مدیر ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به نقش محوری مساجد و مردم در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: رمز ماندگاری انقلاب اسلامی بر خلاف سایر انقلاب ها که سرانجام به شکست سرانجامید، آرمانخواهی و اسلام و پیروی از ولایت فقیه است.

 

وی در پایان با تأکید بر اینکه پیروی از ولایت فقیه سبب پویایی و تداوم انقلاب اسلامی است، گفت: اگر دل به طاغوت و استکبار دهیم شکست خواهیم خورد لذا در گام دوم انقلاب باید تلاش کنیم تا قدرت اسلام و انقلاب در عالم تحقق پیدا کند تا انقلاب ایران به انقلاب جهانی امام زمان(عج) متصل شود.

 

گفتنی است؛ ۱۲ تا ۲۲ بهمن ایام الله در تقویم جمهوری اسلامی ایران دهه فجر نام گرفته است. تاریخ نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به نقطه عطف خود رسید و سرانجام مبارزات مردم مسلمان به بار نشست و پادشاهی ۲ هزار و ۵۰۰ ساله و ظلم و استبداد بیش از ۵۰ ساله رژیم پهلوی در ایران، ریشه کن و به خواست الهی حکومت جمهوری اسلامی تأسیس شد.

 

 


 

کد خبر 1021440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha