روایت امام جمعه رفسنجان از روز ورود امام(ره) به میهن و ماجرای جفت کردن کفش ها توسط شهید مطهری

حجت الاسلام عسکری گفت: من آن زمان جوانی ۲۰ ساله و در سال ۵۷ عضو ستاد استقبال از امام بودم؛ مدت زمانی آمدن امام به تأخیر افتاد و از ما خواستند به قم برویم و در مسیر نیروهای نظامی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان حجت الاسلام اصغر عسکری یکشنبه ( ۱۲بهمن) در این آئین با تبریک به مناسبت ایام الله دهه فجر یاد شهدای انقلاب را گرامی داشت و بیان کرد: شهید انصاری در رفسنجان از مبارزین دوران انقلاب بود و شهید پیشگام انقلاب اسلامی در استان کرمان است.

 

 

 

امام جمعه رفسنجان به یکی از درس هایی که در  ایام دهه فجر سال ۵۷ آموخته بود اشاره کرد و افزود: من آن زمان جوانی 20 ساله و در سال 57 عضو ستاد استقبال از امام بودم که از تبعید برگشته بودند، مدت زمانی آمدن امام به تاخیر افتاد و از ما خواستند به قم برویم و در مسیر نیروهای نظامی باشیم.

 

 

 

وی ادامه داد: عازم قم شدیم و در مدرسه علوی تهران جمع شدیم که بزرگان همچون شهید صدوقی،  شهید دستغیب و شهید مطهری و دیگر بزرگان حضور داشتند این مدرسه، انقلابی بود و تعدادی از ما طلبه ها آنجا کمک می ‌دادیم؛ آن روز استاد شهید مطهری سفره را پهن می کرد و  کارهای خدماتی انجام می ‌داد.

 

 

 

حجت الاسلام عسکری تصریح کرد: آن روز هوا بارانی بود و کفش های شرکت کنندگان در این مدرسه درهم و گلی شده بود، دیدم شهید مطهری در حال جفت کردن کفش ها است یک نفر آنجا به شهید مطهری گفت این کار در شان شما نیست که شهید مطهری در جواب این فرد گفت هر کاری که بر زمین مانده آن شان من است‌ و باید آن را انجام دهم.

 

 


وی خاطرنشان کرد: این درس در زندگی همه مردم و مسئولین اگر قرار بگیرد و برای خدمت رسانی به مردم و ملت تلاش کنیم به یقین به سعادت می رسیم لذا این درس را ( هر کاری را شان خود بدانیم و در خدمت مردم و انقلاب باشیم ) از شهید مطهری ملاک و محور کار قرار دهیم تا بسیاری از مشکلات حل شود.

 

 


حسین تقوی رشیدی زاده، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان هم ضمن گرامی داشت یاد امام‌ و شهدای انقلاب؛ گفت:  در بحبوحه مبارزات و  انقلاب از هیچ تلاشی فروگذار نشد تا ایران در امنیت به سر ببرد و دشمن نتواند به آرزوی خود یعنی اشغال ایران برسد.

 

 

وی افزود: وظیفه است همه با آرمان های امام‌ و شهدا عهد ببندیم‌ و ادامه‌ دهنده‌ راه آن‌ ها باشیم؛ اقدامی که در ۴۲ سال گذشته‌ اتفاق افتاد و کسانی که در جغرافیای ایران‌ اسلامی خدمت‌ و فعالیت دارند این‌ نگرش و دیدگاه آن ها‌ نه تنها تغییر نکرده بلکه هرچه جلوتر می رویم پایبندی آن‌ ها به ارزش های انقلاب اسلامی در وجود تک تک انسان ها بیشتر شده‌ است.

 

 

 

تقوی رشیدی زاده عنوان کرد: آنچه وظیفه ما را سنگین تر می کند این است که برای نسل جوان و نوجوان کسانی که قبل و بعد پیروزی انقلاب را درک نکردند  بتوانیم راویان خوب‌ و انتقال دهنده ارزش ها  و آرمان ها برای این‌ افراد باشیم‌ که وظیفه مسئولین و وظیفه نظام‌ تعلیم‌ و تربیت است.

کد خبر 1021601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha