مردم برای نظام و انقلاب تا پای جان ایستاده اند

امام جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات با تاکید به پیوند ناگسستنی امام و امت در ۱۲ بهمن ۵۷ گفت: حضور مردم در صحنه و دفاع از حضرت امام و یاری خداوند باعث شد این انقلاب به پیروزی برسد و ما یاری خداوند را هنوز بعد از ۴۰ سال می بینیم.

حجت الاسلام سید احمد شاهمیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل با گرامی داشت ۱۲ بهمن ماه سالروز بازگشت پیروزمندانه امام خمینی (ره) به میهن اسلامی گفت: ۱۲ بهمن یک روز فراموش نشدنی و از بزرگترین اتفاقات تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 

امام جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات افزود: در این روز حضرت امام خمینی (ره) بعد از ۱۴سال تبعید به ایران بازگشت و در تهران مورد استقبال نزدیک به سه میلیون نفر قرارگرفت. حضرت امام شرط ورودشان به میهن را خروج شاه از ایران اعلام کرد و با فرار شاه در ۲۶ دی ماه ۱۳۵۷ امام تصمیم به بازگشت گرفتند.

 

حجت الاسلام شاهمیری افزود: ایشان در ۱۳ آبان ۱۳۴۴ تا سال ۱۳۵۷ در تبعید بود. ابتدا ترکیه سپس عراق  و سرانجام دولت عراق تصمیم گرفت او را از عراق بیرون کند و این اواخر، امام به فرانسه تبعید شدند. همانجا به لطف خدا قلب تپنده ی انقلاب شد و مرکزی برای صدور بیانیه های حضرت امام و پیشبرد انقلاب شد.

 

امام جمعه ابوزیدآباد خاطر نشان کرد: وقتی شاه، امام را از ایران به ترکیه تبعید کرد اصلا پیش بینی نمی کرد که امام اینگونه پیروزمندانه و با عزت، دوباره به کشور برگردد و ریشه رژیم پهلوی را برکند و این لطف الهی نسبت به حضرت امام بود.

 

حجت الاسلام شاهمیری بیان داشت: نخست وزیر بختیار، اقداماتی انجام داد از جمله برای انفجار هواپیمای حضرت امام تصمیم گرفت که در این امر ناکام ماند و می خواست حضرت امام را دستگیر کند که موفق نشد، لذا دستور داد فرودگاه ها را ببندند اما با اعتراضات و راهپیمایی مردم مجبور شد فرودگاه ها را باز کند و حضرت امام در شامگاه بهمن ۱۳۵۷ سوار بر هواپیما و به طرف ایران حرکت کرد.

 

امام جمعه ابوزیدآباد افزود: مهماندار هواپیمای حامل امام می گوید من از آرامش حضرت امام بسیار تعجب کردم. خبرنگار از حضرت امام سوال کرد چه احساسی دارید بعد از ۱۴سال تبعید به کشور حضرت فرمود حس خاصی ندارم! این خصوصیات اولیای الهی ست.

 

شاهمیری با تاکید به پیوند ناگسستنی امام و امت در ۱۲ بهمن ۵۷ بیان داشت: امام روزی که اقدام به قیام کرد برای خدا بود و روزی که تبعید را پذیرفت برای خدا بود و روزی که پیروزمندانه به ایران برگشت برای خدا بود. حضور مردم در صحنه و دفاع از حضرت امام و یاری خداوند باعث شد این انقلاب به پیروزی برسد و ما یاری خداوند را هنوز بعد از ۴۰ سال می بینیم.

 

این مبلغ دینی تصریح کرد: امروز،مردم انقلاب را دوست دارند و وفادارند؛ مردم شهدا را دوست دارند به خانواده شهدا عشق می ورزند و دوست دارند همه  اندیشه های امام راحل، تحقق پیدا کند. امروز، مردم مقام معظم رهبری را دوست دارند و به رهبرشان عشق می ورزند در مقابل  دشمنانشان، امریکا، اسرائیل، انگلیس، ایستاده اند و زیر بار ظلم و ستم نمی روند و هرگز اجازه نمی دهند سلطه گران باز بر این کشور مسلط شوند چون ملت ما ملت حسینی است.

 

حجت الاسلام شاهمیری افزود: امروز بعد از چهل سال از انقلاب، مردم مومن هنوز شعارشان استقلال آزادی جمهوری اسلامی است و دشمنان ما استکبار جهانی بدانند که مردم با بصیرت تا فداکردن جان خود و ریختن خون خود پای این نظام و انقلاب ایستاده اند./

کد خبر 1021664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha