ارزش ها و اخلاق ۲ عنصر مهم در عزت و اقتدار کشور است

جمالی پور گفت: آنچه می تواند به کشوری عزت و قدرت دهد، توجه به ارزش ها و اخلاق است و این مهم بود که امام را سرآمد کرد و مردم را حول امام (ره) جمع کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «هدایت الله جمالی پور» در مراسم چهل و دومین گلبانگ انقلاب که امروز (یکشنبه ۱۲ بهمن) در دبیرستان شاهد بهشتیان قزوین برگزار شد، بیان کرد: اگر به ابتدای انقلاب بازگردیم و علل آغاز قیام امام و پیروزی انقلاب را بررسی کنیم ۲ عنصر مهم را مشاهده می کنیم.  

 

استاندار قزوین ادامه داد: ارزش ها و اخلاق ۲ عنصر مهم است که در دوران رژیم ستم شاهی، مردم و خانواده ها داشتند از ارزش ها تهی می شدند، این ۲ عنصر مردم را پای انقلاب آورد و همه در کنار امام قرار گرفتند و آن حرکت بزرگ رقم خورد و انقلاب شکل گرفت و ارزش ها در جامعه به جای خود برگشت و اخلاق محور قرار گرفت.

 

وی عنوان کرد: همه شهدای ما برای این ۲ عنصر مهم به میدان رفتند و توصیه همه شهدا به اخلاق مداری و توجه به ارزش های دینی و اجتماعی است و اگر اخلاق و ارزش ها مورد غفلت قرار گیرد، هویت انقلاب دچار آسیب شده و از مسیر خارج می شود.

 

جمالی پور اعلام کرد: آنچه می تواند به کشوری عزت و قدرت دهد، توجه به ارزش ها و اخلاق است و این مهم بود که امام را سرآمد کرد و مردم را حول امام (ره) جمع کرد.

 

وی تأکید کرد: در دوران دفاع مقدس حاکم شدن ارزش ها و اخلاق ها در جامعه سبب شد امام در برابر دنیا بایستند و با ایستادگی فرزندان این انقلاب پیروزی در کشور رقم بخورد.

 

استاندار قزوین اظهار کرد: تا وقتی در جامعه ای اخلاق اسلامی، معرفت و ارزش ها وجود داشته باشد، دشمن نمی تواند موفق شود، از همین رو مقام معظم رهبری به مسئله نفوذ تذکر دادند و نفوذ برای تهی کردن جامعه است و دشمن سرمایه گذاری هنگفتی کرده است.

 

وی خاطر نشان کرد: از وقتی که دشمن متوجه شد ارزش ها و اخلاق در جامعه ایران هست، نمی شود مبارزه کرد، برنامه ریزی را شروع کرد تا بنیان خانواده را از ارزش ها و اخلاق تهی کند؛ امروز یکی از دغدغه های رهبری در این حوزه است.

 

جمالی پور گفت: وقتی صندلی جایگزین ارزش ها و اخلاق شود، انسان از معرفت دور می شود امروز دشمن به دنبال زدن پایه ها و ستون های نظام است و ارزش صندلی و قدرت در ۲ عنصر اخلاق و ارزش ها است.

 

وی یادآور شد: امروز مردم، صداقت ما مسئولان را می سنجند که چقدر منافع گروهی و حزبی برای ما مهم است، چقدر اخلاق و ارزش ها را فدای گروه و جریان سیاسی می کنیم و دیگر نمی شود با رفتارهای ظاهری مردم را کنار سفره انقلاب نگاه داشت و باید نشان دهیم خدمتگذار صدیق مردم هستیم. 

 

استاندار قزوین خاطر نشان کرد: جذب حداکثری یعنی کاری که پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) کرد و اجازه ندهیم، بچه های این نظام بر سر سفره دشمن روند و در مقابل انقلاب بایستند، ما امروز نیاز داریم بازنگری در رفتاها و رویکردها داشته باشیم ان شالله همه ما بتوانیم پاسدار خوبی برای خون شهدا باشیم.

 

کد خبر 1021702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha