انقلاب اسلامی به جای نظریه پرداز، سرباز می خواهد/ اگر تنها خروجی انقلاب را ولایت بدانیم به والله بُرد کردیم

سردار معروفی با بیان اینکه ما امروز نظریه پرداز نمی خواهیم زیرا امامین انقلاب و قانون اساسی نظریه پرداز انقلاب هستند؛ گفت: ما به جای نظریه پرداز، سرباز نیاز داریم که جیب نداشته باشد و جان خود را مثل حاج قاسم فدای آرمان و شیعه و امامین انقلاب کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار حسین معروفی، یکشنبه(۱۲ بهمن)در مراسم بزرگداشت یوم الله دوازدهم بهمن، سالروز ورود امام راحل به میهن که با حضور اقشار مختلف مردم در گلزار شهدای کرمان برگزار شد؛ در سخنانی گفت: در این روزها باید به یک شبهه پاسخ داد زیرا نسبت به امام(ره) که با هدایت الهی بنیان انقلاب را گذاشت، اجحاف می شود و عده ای می گویند امام می دانست چه نمی خواهد اما نمی دانست چه می خواهد.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: این ظلمی است که به شهیدان و ملت ایران می کنند زیرا امام از سال ۴۲ و بعد از رحلت آیت الله بروجردی که مرجعیت شیعه را به عهده گرفت هدف گذاری او برای انقلاب دقیق بود و اولین برنامه ایشان برکناری حکومت شاهنشاهی و برقراری حکومت اسلامی بود. چطور امام نمی دانست چه می خواهد؟! 

 

 

وی با اشاره به اینکه در اوایل انقلاب گروه های زیادی که خود را سهام دار انقلاب می دانستند هر یک به دنبال ایجاد نامی برای نظام بودند اما امام فرمود جمهوری اسلامی؛ نه یک کلمه زیاد نه یک کلمه کم؛‌ خب البته که وقتی این را با لیبرال غربی تعریف کنیم انقلاب اسلامی به حاشیه می رود.

 


سردار معروفی با تصریح به این مطلب که این انقلاب به فرموده امام هدایت الهی و دست غیب است؛ خاطرنشان کرد: بواسطه مجاهدت های ۴۲ ساله مجاهدین ما در همه عرصه ها و با پیروی از امامین انقلاب و با وجود همه مشکلات اما شاهد عظمت و بزرگی انقلاب و امنیت پایدارمان هستیم‌.

 

 

وی سپس قابلیت های نظام جمهوری اسلامی و انقلاب را مورد تبیین قرار داد و اولین قابلیت انقلاب را هوشمندی ملت ایران دانست که ملت به واسطه انقلاب خویش تحت امر امام خود، ملتی بزرگ هستند و همه ملت ایران در برپایی و تثبیت انقلاب و همه اقوام و مذاهب و گروه های سیاسی تحت امر ولی و حجت خدا نقش دارند.

 

 


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با افزودن این مطلب که در پیروزی انقلاب، صرفاً یک قوم و استان و گروه سیاسی فعال نبود بلکه همه ملت ایران به فرمان امام خویش گردن نهادند؛ شهدای شیعه و سنی و حتی شهدای غیرمسلمان را گواه این موضوع دانست و افزود: ملت ما در طول ۴۲ سال انقلاب ثابت کردند هر کجا منافع ملی در خطر باشد، با هر اعتقاد و از هر جناح و حزب و گروه و قوم دور هم جمع و از منافع خود دفاع می کنند و نمونه آن ۹ دی است که بدون هدایت دیگران خلق کردند و انقلاب را استحکام بخشید.

 

 

وی تشییع شکوهمند و بی نظیر شهید سلیمانی را مصداق دیگری از وحدت رویه همه اقشار خواند و تصریح کرد: دشمن‌ با محاسبه و برآورد نادرست و غلط فکر می کرد با جریان گرانی بنزین و اعتراض مردم، انقلاب ما متزلزل شد و باور نمی کرد ۲۵ میلیون نفر انقلابی و غیرانقلابی و....زیر جنازه شهید سلیمانی جمع شوند و یکصدا در مقابل او{دشمن} بایستند.

 

 

سردار معروفی با بیان اینکه تا زمانی که این هوشمندی ملت باشد هیچ دشمنی هیچ غلطی نخواهد کرد و هر کجا پای نحسش را بگذارد گورستان آنان خواهد شد؛ خاطرنشان کرد: انقلاب ما با هیچ انقلابی در دنیا قابل مقایسه نیست و هفت رییس جمهور آمریکا که فریاد مستانه زدند، رفتند اما انقلاب اسلامی پویا به حرکت خود ادامه می دهد‌.

 

 

وی با یادآوری این نکته که تفاوتی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان آمریکا نیست بلکه این یک سیاست و روند حاکم است که می خواهند انقلاب ما را نابود کنند؛ اظهار کرد: آنها رفتند اما انقلاب ما ماند و روز به روز پویاتر و شاداب تر و ملت ما روز به روز هوشمندتر شد.

 



فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان دومین قابلیت نظام جمهوری اسلامی را حوزه علمی دانست و وجود شعبه های دانشگاهی حتی در دهستان های بزرگ را گواه این امر خواند و افزود: نظام پزشکی یکی دیگر از قابلیت های نظام است و در حالی که قبل از انقلاب تنها هفت هزار مورد داشتیم اما امروز به ۳۰۰ هزار مورد رسیده که با دنیا رقابت جدی و علمی می کند و یک نمونه آن ساخت واکسن کرونا توسط ستاداجرایی فرمان حضرت امام(ره)است که حتی توان مقابله با ویروس جهش یافته انگلیسی را هم دارد و برای همین مقام معظم رهبری فرمودند تا نفس دارم از جریان علمی کشور دفاع می کنم.

 

 

وی متذکر شد: دعوای دنیا غرب با ما دعوای موشکی و کلاهک هسته ای نیست زیرا سلاح هسته ای ناکارآمدترین است و هزینه نگهداری آن زیاد؛ بلکه نگرانی دشمن از حوزه پیشرفت علمی است که دانشمندان ۳۵ و ۴۰ ساله ما هسته ای شدند و دعوا سر علم است.

 

 

سردار معروفی قدرت فضایی و اشراف نظام جمهوری اسلامی در این حوزه و نیز قدرت دفاعی را از دیگر قابلیت های نظام جمهوری اسلامی عنوان و بیان کرد: در حالیکه در دوران جنگ هیچ چیز نداشتیم اما توکل به خدا و ایمان داشتیم و امروز در حالیکه همه دنیا ما را محاصره تحریم قرار داده اما سیستم دفاعی ما جزو ۵ یا ۶ کشور برتر دنیا و این سیستم برای بازدارندگی ملت ایران است که شایسته آن است زیرا اگر قوی نباشد دشمن ملت را می زند.

 

 

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی همه سناریو دشمن را در دنیا به هم زد و شهید سلیمانی همه راهبردهای دشمن را؛ نگاه به دولت های خودباخته نکنید. ملت های دنیا عاشق انقلاب و امام و سردار سلیمانی هستند و پیشرفت های دفاعی ما برای بعضی ها افسانه است.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان یکی از دلایل پیشرفت را  اراده و توکل دانست و اینکه دست دانشمندان ما در دست ولی و حجت خدا است و با بیان اینکه امروز ۶ قدرت دنیا می خواهند پای میز مذاکره با این ملت بنشینند و این یعنی ملت ما بزرگ شدند؛ به صراحت گفت: ایران نیازی به کلاهک هسته ای ندارد زیرا ۸۰ میلیون بمب هسته ای دارد که ملت بزرگ ایران هستند و امروز جزو باشگاه های هسته ای دنیا قرار گرفتیم.

 

 

وی با اشاره به اینکه سالگرد شهید سلیمانی در عراق و یمن غیرقابل تصور بود و همه عراق «حاج قاسم» است؛ خاطرنشان کرد: امروز نام انقلاب و شهید سلیمانی بر سر زبان مجامع بین المللی است‌ در حالیکه قبل از انقلاب ما در مجامع بین المللی محلی از اعراب نداشتیم.

 

 

سردار معروفی دلیل اصرار برای ساری و جاری شدن مکتب حاج قاسم را مصونیت بخشی این مکتب برای جهان اسلام و نمادی برای مبارزه با استکبار دانست و در ادامه، یکی دیگری از قابلیت های نظام را بسیج عنوان کرد و گفت: بسیج یعنی ملت بزرگ ایران جنگ را تحت فرمان ولی امر خویش به نتیجه رساند و امروز بسیج دیگر در انحصار مرزهای ما نیست بلکه جغرافیای بسیج، جغرافیای جهان اسلام و در عراق و یمن و سوریه و فلسطین و... است و۷۰۰ هزار بسیجی در قالب انصارالله مقابل دشمن ایستادند‌.

 

 

وی به خدمات بسیج در عرصه های مختلف از جمله طرح شهید سلیمانی(قطع زنجیره کووید ۱۹) و... اشاره و تصریح کرد: از ۲ ماه پیش که این طرح در حوزه مراقبتی انجام شد، آمار فوتی های کشور از ۴۸۵ نفر امروز به ۷۲ نفر و در استان کرمان از ۴۴ نفر الان به سه نفر و حتی به صفر رسیده است.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان به نقش آفرینی سپاه و ارتش در کنار یکدیگر و تحت امر ولایت اشاره کرد و شهید سلیمانی را نماد و افتخار نیروهای مسلح دانست و با اشاره به سفارش شهید سلیمانی به مسئله ولایت خاطرنشان کرد: اگر فقط همین خروجی یعنی «ولایت» را برای انقلاب قائل باشیم به ولله بُرد کردیم که اگر نبود امروز وضع ما از افغانستان بدتر بود زیرا دشمن می گوید ما در خاورمیانه با یک ابرحریف طرف هستیم که سناریو ما را می داند و آن را برای ملت خود تشریح و ملت به زیبایی از او تبعیت می کند.

 

 

وی ادامه داد: دشمن می داند قدرت حول ولایت کن فیکون می کند و به همین خاطر انشقاق حاکمیت و مردم را در دستور کار‌ قرار داده در حالی که ناکارآمدی موجود مربوط به بخش اجرایی است لذا راه نجات و برون رفت ما وجود تفکر انقلابی و مدیریت جهادی تحت امر ولایت و حجت خدا و وحدت واقعی است و ما وحدتی را قبول داریم که حول ولایت و حجت خدا باشد نه خارج از آن برای ملت تصمیم گرفته شود.

 

 

سردار معروفی موضوع تفکر انقلابی را در مقابل تفکر لیبرالی مورد توجه قرار داد و نتیجه تفکر لیبرالی را خیانت بنی صدر دانست و ادامه داد: تفکر انقلابی؛ تفکر امامین انقلاب و شهیدان و دلسوختگان و تفکر حاج قاسم است؛ ما امروز نیاز به نظریه پرداز نداریم که نظریه پرداز انقلاب امام بود و قانون اساسی و امام خامنه ای عزیز که گام دوم انقلاب را به عنوان بزرگترین سندبالادستی برای چهله دوم نوشتند که نه اخلاق که علم و اخلاق و پیشرفت و نه توسعه که نگاه غربی است؛ در گام دوم تعریف شده و در کنار پیشرفت باید محرومیت را از بین ببریم و نمی توان با کار اقتصادی محرومیت را نادیده گرفت که این فاصله طبقاتی است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: ما به جای نظریه پرداز، سرباز نیاز داریم که جیب نداشته باشد و جان خود را مثل حاج قاسم فدای آرمان و شیعه و امامین انقلاب کند و جان پناه مردم باشد و سربازی و نوکری کند.


 

کد خبر 1021713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha