بهره برداری از ۷۹۶ پروژه در دهه فجر امسال در یزد

صادقیان با اشاره به طرح های عمرانی استان یزد در دهه فجر گفت: تعداد ۷۹۶ پروژه در دهه فجر امسال در یزد به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محسن صادقیان» پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد اجرا و بهره برداری از طرح های مختلف فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و صنعتی هستیم.

معاون عمرانی استاندار یزد بیان کرد: تعداد 796 پروژه در حوزه های مختلف زیرساختی، آب، برق، بهداشت، جهاد کشاورزی و گردشگری با اعتباری بالغ بر 11 هزار و 425 میلیارد تومان و اشتغال زایی بالغ بر 3 هزار نفر در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

وی افزود: بیشترین هزینه کرد ما در بخش صنعت است که چندین پروژه صنعتی بزرگ در شهرستان های اشکذر، بافق و اشکذر به بهره برداری می رسد.

صادقیان بیان کرد: در حوزه های عمرانی نیز سعی کردیم با برنامه ریزی خاص و لحاظ کردن اولویت ها پروژه ها را دنبال کنیم که تکمیل پروژه تکمیل راه آهن اقلید و بافق و خطوط فرعی آن با 450 کیلومتر از جمله این پروژه ها است.

معاون عمرانی استاندار یزد بیان کرد: احداث و بیش از 450 کیلومتر بزرگراه از دیگر برنامه های ما است که 70 کیلومتر ان به بهره برداری رسیده و 200 کیلومتر از آن نیز تا 1400 به بهره برداری می رسد.

صادقیان بیان کرد: در این راستا 150 کیلومتر راه اصلی، 50 کیلومتر روستایی، 100 کیلومتر روکش آسفالت راه اصلی، 100 کیلومتر بزرگراهی، 50 کیلومتر راه روستایی از جمله پروژه های دهه فجر امسال استان یزد است.

وی گفت: برنامه سامانه کت وان فرودگاه بین المللی شهید صدوقی یزد، احداث 7 نیروگاه خورشیدی، گازرسانی به 10 روستای استان، گازرسانی به روستای کنج کوه مهریز نیز از دیگر پروژه های در دست اقدام ما است.

معاون عمرانی استاندار یزد بیان کرد: در حوزه روستایی نیز برای اولین بار سامانه ساخت و ساز روستایی را اجرایی کردیم که در بخش مرکزی یزد راه اندازی شده است و برای اولین بار در کشور انجام می شود.

صادقیان بیان کرد: در بخش مسکن ملی نیز بیش از 22 هزار نفر ثبت نام کردند که 12 هزار نفر واجد شرایط شدند و از این تعداد 8 هزار نفر زمین در نظر گرفته شد و برای 10 هزار نفر نیز پیامک ارسال شد که امیدواریم با برنامه ریزی کل طرح را اجرایی کنیم.

 

کد خبر 1021718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha